6 Aralık 2012 Perşembe

Hem kendiniz Hem Bebeğiniz İçin Brokoli Çorbası

Keşke Asel için yaptığım denediğim bütün ek gıdaları biriktirip yazsaymışım diye düşündüm.Sonra bu tarz tariflerin aslında zor olmadığını düşünürek vazgeçtim :) Zaten bebeklerin ek gıdaları çok zor bi olay değil zor olan onlara sağlıklı besinleri sevdirebilmek lezzetlerini düzgün ayarlayabilmekte sanıyorum.Asel sevmediği bişey olduğunda asla yemez.Hani normalde çocuklar reklama,çizgi filme dalarda yinede ağzına türlü şebekliklerle yemek tıkamaya çalışılır ya işte Asel asla yemiyor bu tür oyunları.Sevdiği şey olduğunda oturup çok güzel yer mesela 1 hafta makarna ya da pilav versem yer.Bebekler ek gıdaya başladığında yiyebileceği sebzeleri kuru bakliyatları kat karıştır blendırdan geçir yedir işin özü bu-kat karıştır dediysem yenmiycek kadar berbat karışım oluşturmaktan bahsetmiyorum tabiki- Zaten 9 aylık olana kadar püre şeklinde yiyorlar sonrasında pütürlü katı şeylere alıştırmak gerekiyor.Asel şuan kendimiz için yaptığım -kendine uygun-her yemekten yiyor kuru fasulye ve nohut en sevdiklerinden :)  İşte bu çorbada hem kendimiz hemde bebeğimiz,çocuğumuz için uygun bir çorba olabilir diye düşündüm-tabi bu benim fikrim bundan yapıp çocuğunuza mutlaka yedirin gibi bir amacım yok-.
Yapılışı gayet basit.Ben brokoli,havuç ve patatesi buharda haşladım.Başka bi tencerede tereyağ ve unu kavurup üzerine sıcak su -buzluğunuzda varsa et suyuda koyabilirsiniz- ilave ettikten sonra buharda haşladığım sebzeleri ilave edip çok az kaynattım.Sebzeler büyük olduğundan çok az blendırdan geçirdim üzerine bi bardak kadar süt koyarak tekrar pişirmeye bıraktım.İşte bu kadar.İsterseniz içine faydalı diğer sebzelerdende kullanabilirsiniz tabi ama ben lezzet olarak bu üç sebzeyi yakıştırdığımdan başka birşey kullanmadım






Daha önce farklı bir şekilde krema ile yaptığım bu çorbayı bu sefer Asel'de yesin bu şekilde yaptım. Ben üzerine biraz karabiber ilave ederek afiyetle yedim Asel yer mi yemez mi -ki hastalığın verdiği huysuzlukla ne yapar bilemiyorum-uyanınca görücez. :)

6 değerli yorum:

Anne zi dedi ki...

tarifi çok beğenmekle beraber benim aklım servis altlığında kaldı.nereden temin ettiğinizi sorsam;)

Zeynep dedi ki...

anne zi çok teşekkürler :) paşabahçeden almıştım ;)

Aktuelmoda dedi ki...

Ellerine sağlık Zeynep'cim,Asel'e şifa olsun inşallah,çok çok geçmiş olsun canım..

Zeynep dedi ki...

aktuelmoda çok teşekkürler canım:)

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

Ben kaseye bayıldım..

Zeynep dedi ki...

leylanın kahve dükkanı ;kase bernardodan yeni aldım sayılır isterseniz bulabilirsiniz mağazalarından ;)