5 Aralık 2012 Çarşamba

1 Yaşın Getirdiği Güzellikler :)

Öncelikle belirtim bu yazıyı hastaneden gelip Asel'i uyutup yukarıdan bu saatte gelmemesi gereken matkap sesleri eşliğinde yazıyorum :/ Başlıktaki konudan önce bahsetmek istedim;3-4 gün önce Asel'in yanağında kızarıklık ve hafif kabartılar oluştu ilk gün pek üstünde durmadım belki öpülmekten dolayı olmuştur diye ama 2.ci günde devam edince çok büyük birşey değildir ne de olsa diye düşünüp evin yakınındaki aile hekimine gitmeye karar verdim zaten arayıp duruyorlardı aşı bilgileri falan için denemek istedim.Sonra aklıma Asel'e bi kaç gündür yeni olarak labne peyniri verdiğim geldi ve doktor ile bunuda paylaşınca alerji olmuş diyip verdiği şurubu kendi doktorumuzunda onayını alıp vermeye başladım.Bugün Asel ateşlenince kendi doktoruna gitmek farz oldu tabi ve böylece boğaz enfeksiyonunun oluşturduğu ateş dışında yanaklarındaki kızarıklığında alerji değil egzama olduğunu öğrenmiş olduk.Her kötülükte bi hayır vardır lafı bu durum için pek uydu bize.Siz siz olun kendi güvendiğiniz doktorunuzdan şaşmayın 1 kereliğine bile olsa :)

İşte böyle.Aslında bu postdan önce geçen hafta sonu Asel'le gittiğimiz akvaryum maceramızdan bahsedicektim fakat fotoğrafların bi kısmı babamızda kaldığı için daha sonra yazıcam :)

Hani derler ya çocuklar büyüdükçe zorlaşıyor diye.Ben aksini düşünüyorum.Evet bi takım şeyleri eskisi kadar rahat yaşamak mümkün olmuyor tabi ama bu hayatı zorlaştırmıyor bence. Asel büyüdükçe onunla olan iletişimimiz arttıkça herşey daha keyifli olmaya başladı bizde. Evet dışarıda sağa sola koşturuyor, evin içinde girip çıkmadığı delik karıştırmadığı yer kalmıyor ama bunların hayatı zorlaştırdığına inanmıyorum ben.Asel yaşına 1 hafta kala yürümeye başladı, evin içinde 75 cmlik yürüyen bi bücürün olması biz nereye gidersek gidelim peşimizde dolanıyor olmasıda çok keyifli.


1 yaşın getirdiği güzelliklere gelicek olursak :) Asel sallanarak uyuyan bi çocuktu ve gündüz sallandıktan sonra uyuduğunda bi yere koyduğum an gözlerini açardı asla başka türlü uyumazdı hep dizimde uyurdu saatlerce mesela bu huyu yeni yaşında gündüz uykularını 1e düşürdüğünden beri kayboldu.Uykuyu hala çok seven bi çocuk değil ama en azından artık ya emerek ya da hala arada sallanarak uykuya dalıyor ama sonrasında kendi kendine uzunca bi süre uyuyor. Gece uykularınada yatağında kendi kendine geçmeye başladı. Ben sadece ona ninni söylüyorum o da kendi kendine uyuyor. Eee hani nerde zorluklar gayetde keyifli işte :)


Yeme içme konusunda da artık herşeyi yiyebiliyor tabi yine ona uygun şartlarda hazırlanmış olması şartı ile :) Mesela artık dışarıya nadirde olsa yemekte taşımıyorum çünkü mutfağı temiz güvenilir yerlerden çorba,pilav et köfte gibi şeyler yedirebiliyorum ya da bir muz kurtarıcımız olabiliyor.  Ah birazda iştahlı bi çocuk olsa :)
Bunlar dışında artık kendi isteklerini bi şekilde ifade etmeye başladı.Masanın üzerinde duran su biberonunu alıp bize getiriyor içirmemiz için anne,baba,dede,hayır,amin,abi,abdi,abdüş :) hop hop (gangnam style açın bana demek istiyor :) )diyor.Dün Serap'ın  eşine sesleniyordu mesela günay diye tabi kendi aksanıyla :) kuzeninin adınıda çok güzel söylüyor benim kızım liya(lina) diye :)Söylediklerimizden işine gelenleri tekrarlamaya çalışıyor.
Birde instagramdan tanıdığım bazı güzel annelerin evlerine konuk oluyoruz ve onların çocuklarıyla oyun oynarken aslında karakterinin nasıl olduğunuda görmüş oluyorum :) Kendi yaşıtlarıyla oyunlar oynayabilmesi sosyalleşebilmesi paylaşımda bulunabilmeside çok önemli bence.


Bizimlede kendi kendine oyunlar oynuyor elindeki şeyleri veriyor gibi yapıp kaçırıyor ilgilenilmesini istediği an benim hayır dediğim eşyalara gidip hayır diyip çekiştiriyor :)
Ve anladımki ne kaparlarsa bu zamanlarında kapıyorlar bir kere camiyi gösterip bak kızım amin dediğimden beri her cami gördüğünde ezan okunduğunda amin diyor :) Demekki neymiş iyi eğitimin başlangıcı ailede başlıyormuş.İnşallah bizlerde çocuklarımızı iyi birar insan olarak yetiştirmeyi becerebiliriz..



İşte böyle sevgli takipçim. Yazıcaklarım şimdilik bu kadar bir daha arayı açmamak üzere :)

13 değerli yorum:

Selma's world dedi ki...

3.resme bayıldım. Asel pek güzel maşallah. Allah bağışlasın. geçmiş olsun annesi...

melike abaylı dedi ki...

kızımda 21 kasımda 1 yasında ldu aynı belırtıler kzımda da vardı fakat benımkıın yumurta beyazıı alerjısı cıktı

SvGLove dedi ki...

Hos gelmis yeni yasin bu guzel prensesin:) Gulucukler sactigi, hep mutlu oldugu bi yas olsun;)

cicibiciseylerr.blogspot.com dedi ki...

yaa ver o kızı bana yıyeyım ısırayım bıraz sonra gondereyım sana canım yaa..=)
41 kere maşallah benım fıstıgıma buyudukce cok daha tatlı bı kız oluyor..
Rabbım bızede nasıp etsın bu sırınlıkten..
buarada cok gecmıs olsun canım ınsallah cabucak duzelır.
bloguma yorum bırakmıssın kader bu olsa gerek dıye ne ıcın oyle dedın anlamadım ben ama özur dıleyerek..=)
buarada yütfeennn daha cok post yazmaya calıs özluyorum ben mınnakımı ama..=)

Zeynep dedi ki...

selma's world çok çok teşekkür ediyorum allah herkesin bebeğini nazarlardan korusun :)

melike abaylı; yumurta beyazını ne zaman vermeye başladınız ben hala vermekte tereddüt ediyorum daha yeni girdiği için yaşına çok geçmiş olsun sizede

svglove çok çok teşekkür ediyoruum :))

cicibicişeyler al tabi canım ye senin olsun hatta :D amin allah ne zaman isterseniz sizede nasip etsin ;) bloğuna o yorumu evlilik hikayesi ile ilgili olan bi yazı için bıraktım acaba yanlış yere mi yazmışım :))

zelis dedi ki...

Valla Masallah öyle güzel anlatmissinki,ne zorlugu aksine heves ediyor insan olsada büyütsem diye:)problemleri büyütmeyen her seye pozitif bakan insanlara bayiliyorum en güzeli ztn,ne gerek var hayati karmasik hale getirmeye,mesela evde bi bücürün dolasmasinin verdigi keyif demissin,eminim öyledir:)Aseli ztn IGdende takip ediyorum,Masallah ona ve sana..sevgiler canim..

didem taninmis dedi ki...

aselle fatihin yani oglumun arasinda bir gun var :) dediklerine harfiyen katiliyorum okurken bizim evde olanli okurmus gibi hissettim kendimi :)

sewda dedi ki...

özellikle uyku konusu dikkatimi çekti.benim kızım da 8. ayını doldurmak üzere ve aynı asel gibi uykuyu sevmiyor zoraki uyuyor ve yaklaşık 1 aydır beşiğine yatırdığım gibi uyanıyor biz de ya uyuduğu yerde bırakıyoruz ya ayakta tutuyoruz.inşallah asel gibi benim kızım da kendiliğinden uyur.peki kendiliğinden mi böyle oldu yoksa birşey yaptınmı?buarada asele geçmiş olsun.yeni yaşı sağlıkla dolsun inşallah

Zeynep dedi ki...

zeliscim canım benim güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim valla benim için gerçekler bunlar ;) bizdende sana kocaman kucak dolusu sevgiler ;)

didem tanınmış aa öyle mi ne güzel :) demekki her evde hemen hemen aynı şeyler yaşanıyor :))

sewda çok teşekkürler :) ben bi ara salladıktan sonra uyanırsa uyansın diyerek yatağa veya o an uygun olan neresi varsa oraya yatırmaya başlamıştım her seferinde de azıcık uyuyp uyanmıştı ama ne zamanki gündüz uykusu bire düştü ve artık daha da bilinçlenmeye başladı işte o zaman bişeyler düzeldi mesela artık geceleri hadi uyku tulumunu giyip uyumaya gidiyorsun diyorum direk ee ee diyor kendi kendine.sende sabret ve dua et :)

melike abaylı dedi ki...

doğum gunune 3-4 gu kala gene doktorumuzun tavsıyesı uzerıne ara öğün olarak zeytınyağında ypılmış peynırlı omlet olarak verdım ama sonç kötu oldu o gundne berı bend e de korku başladı ama vucut bazı seylere ıle kez denendınğınde tepkı verıyo sonra da alısıyormuş zaten bu arakar ilk işim cok faktörlu bı alerjı testı yaptırmak

Zeynep dedi ki...

anladım ah şu alerjiler olmasa gerçekten çok kafa yorucu ve zorlu bi süreç ama sanıyorum neye alerjisi olursa olsun zaten 2 yaşından sonra geçiyor umarım sizdede birşeye alerjisi çıkmaz..

fundaModa dedi ki...

bayıldım, sizi takibe aldım...
ben de beklerim...

Zeynep dedi ki...

fundamoda çok çok teşekkürler :)