24 Mayıs 2012 Perşembe

Ek Gıda Ve Son Günlerde Asel :)



Herkese merhaba :) Benden yeni yazılar yazmamı bekleyenleri bu sıralar boşladığım için baştan özürlerimi iletmek istiyorum. Bu aralar biraz gezentiyim ve instagram anneleri ile sık sık bulaşmaya başladık Keyifli sohbetler eşliğinde tecrübeli annelerden yeni şeyler öğrenmek yeni yeni arkadaşlıklar kurmakla meşgulüm :)

Gelelim ek gıda mevzusuna.Başta belirtmeliyimki bu yazdıklarım benim doktorumun tavsiyeleri ile kendi bilgilerimi harmanlayarak Asel'e uyguladığım menü yani bunlar doğrudur sizde bunları yapın gibi bir iddiam yok. Sabahları kahvaltıya geçeli 1 ay oldu bile. Kahvaltı menümüzde;
Pastorize peynir (akşamdan suya koyup tuzunu aldığımız) ilk önce bir kibrit kutusunun çeyreği ile başladık gün geçtikçe ölçüyü arttırdım ve son kontrolümüzde doktorumuzun tavsiyesi ile bir kibrit kutusu büyüklüğüne çıkardık
Doktorumuz kahvaltıyı bulamaç yapıp vermemi söyledi ama ben bunun tadları ayırabilmesi için faydalı olduğunu düşünmediğimden bu şekilde vermiyorum.
Peynir dışında 4-5 tane bebe bisküvisini,bir çay kaşığı rondodan geçirdiğim ceviz, 2 tatlı kaşığı pekmez ve yumurta sarısını çok az su ile karıştırıp muhallebi kıvamına getirip bu şekilde yediriyorum.Yumurta sarısını başta ayrıca yedirmeye çalıştım fakat kuru olduğundan yutmakta zorlanınca bu karışıma başladım.
Kahvaltının yanında içecek olarakta taze sıkılmış meyve suyu veriyordum son kontrolde doktor ıhlamur verebileceğimi söyledi.
Öğlen sebze çorbası ya da un çorbası yapıp yediriyorum.
Sebze çorbasının tarifini vermiştim daha önce burdan bakabilirsiniz. Un çorbasınıda;zeytin yağı ile tam buğday ununu hafif kavurup içine patates ya da havuç katarak (bazen esmer pirinçte kattığım oluyor) lezzetlendirip blendırdan kıvamı pütürlü kalıcak şekilde geçirip bu şekilde yediriyorum. Ve artık çorbalarına önceden kaynatıp küçük buzluklara koyduğum et sularından ve ceviz büyüklüğünde kıyma ekliyorum.Ve bazen ufaktan ufaktan balık yemeye bile başladı :)
Ara öğün ve gece yatmadan önce neler yedirdiğimle ilgili de yine buradan bakabilirsiniz..
Bunlara ek kendimiz için yaptığım ve Asel'inde yiyebileceği yemekler olduğunda tadına baktırıyorum. Bütün bunları Asel sorunsuz ve iştahlı bir şekilde yemiyor tabiki.Dudaklarını uzatıyor kafasını sağ tarafına çevirip kafayı gömüyor bi yerlere yememek için ama asla vazgeçmeyip sabırla yediriyorum.Sevmediği şeyler olduğunda da bunu anlıyor ısrar etmiyorum tabiki.Ve tüm bu ek gıdanın haricinde hala emziriyorum.
Ek gıdaya 4.5 aylıkken doktor kontrolü ile başlamıştık çünkü Asel'in kilo alımı nerdeyse yok denicek kadar azdı.Son kontrolümüzde 800 gram eklemiş kilosuna doktorumuz bile şaşırdı 'ne yaptınız bu cocuğa' diye :) Kilo alımına kesinlikle takıntılı bir anne olmadım ben benim için önemli olan tek şey Asel'in sağlıklı ve doğru beslenmesi,bunun için fos kilo aldıracak şeyler asla yedirmiyorum. Un olarak tam buğday unu kullanıyorum tahıl açısından daha zengin ve sağlıklı olduğundan pirinç olarakta esmer pirinç olarakda bilinen kepekli pirinç kullanıyorum.Ek gıda adına benim paylaşıcaklarım bunlar. 

Bunlar dışında Asel büyümeye hareketlerine,tepkilerine ve algılarına yenilerini eklemeye devam ediyor. Onu izlemek dünyanın en keyifli olayı .Allah evlat sahibi olmak isteyen herkese bu muhteşem duyguyu yaşatsın inşallah.Damaklarımız fazlasıyla kaşınmaya devam ediyor haliyle ne bulsak ağzımıza götürüyoruz :)





Ve uzun zamandır ayaklanmaya başladık :)
Birde yaklaşık 1 aydır odalarımızı ayırdık ne kadar erken ayırırsak o kadar kolay atlatırız bu dönemi diye düşündüğümden, tabi en büyük fedakarlığı yaparak girdim bu yola.Gecenin bi vakti uyanıp önceden kafamı kaldırdığımda kontrol ettiğim kızımı şimdi kalkıp odasına giderek kontrol etmek yorucu olsada şimdilik gayet güzel bi şekilde devam ediyoruz.Bizden şimdilik yine bu kadar,sormak istediğiniz ya da tecrübelerinizi paylaşmak istediğiniz konular varsa burdan bekliyorum :)

17 değerli yorum:

xcelis dedi ki...

canım benim ya
artık kocaman bi kız o =)maşallah maşallah ilerde faydalanacağım çok güzel şeyler yazmışın ellerine sağlık.sıhhatli mutlu günler diliyorum canım ailecek size.
Öpoom

Süreyya dedi ki...

Gittikçe daha tatlı oluyor maşallah şirineye :)

O bir Anne dedi ki...

maşallah yavruya..odalar için kesinlikle katılıyorum sonra bırakmıyor 18 ay oldu hala odamızda artık bu ay yatagını tasıyacagım ne olursa olsun...off beni bekleyen gunlerden korkuyorum

mimozayım dedi ki...

Canım, yerim ben o güzel kızı. Maşallah sübhanallah, nazar değdirmeyelim. Bizde aynen senin gibi ilerliyoruz ek gıda dönemimizde. Çorba konusunda çok zorlanıyorum. Aşıcaz umarım o konuyuda. İkinizide öpüyorum.

Sevgi dedi ki...

oyy çok güzel olmuş ya.. maşallah..

Ilknur Olmez dedi ki...

Şu taçlı resme bayıldım yaaa, çok cici :) Ne güzel inşallah hep böyle gider hiç seçmez yemek :)

Selda dedi ki...

maşallah kocaman kız olmuş ya tam melek valla Allah nazarlardan esirgesin :)

Büşra Aktaş Güler dedi ki...

çok tatlı aselcik bayılıyorum instagramdaki fotolarına :) hevesleniyorum size ama cesaretim yok :(

Yelda dedi ki...

Zeynep'cim Asel ne kadar büyümüş ve tatlı olmuş :) maşallah

Kitapçı Kız dedi ki...

Suna bak ya nasıl da büyümüş...

Blogunu lütfen Sessiz bırakma asel'i ve seni takip etmek cok keyifli...

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

canım kocaman masallah ..bebe bıskuvısı vermesen cok sekerlı onlar yanlıs anlama tatlım mesela pırıncler var organık onlara katabılırsın dıgerlerını, bırde organık yumurta alıp kayısı kıvamında yapıp kasıkla yedırebılrısın:)) bı onerı sadece..ayrıca gezentı ahllerını cok sevıyorum bayılıyorummmm cok erkencı Aselım oğlusum gıbı:)

Zeynep dedi ki...

xceliscim çok teşekkürler umarım ilerde dediğin gibi işine yarar ;)

süreyya çok teşekkürler :)

o bir anne umarım bu dönemi kolayca atlatırsınız :)

mimozayım çok teşekkürler canım :) neden zorlanıyorsunuz çorba konusunda yemiyor mu?

sevgi çok teşekkür ederim :) bu bebeklerin hepsi çok güzel :))

ilknur ölmez çok teşekkürler amin inşallah böyle devam eder :)

seldacım amin çok teşekkürler :) zaman hızla geçiyor büyüyorlar :)

büşracım çok teşekkürler :) hevesleniyorsan umut var demektir :D cesaret edemiycek hiç bişey yok canım benimde cesaretim yoktu hiç ama bak doğdu ve bi şekilde büyüyor bile ;)

yelda çok teşekkür ederim :):)

kitapçıkız çok çok teşekkür ederim :) benimde isteğim bu sessiz bırakmamak :)

kokossskelebekcim neden yanlış anlayim ben doktorumuz söylediği için kullanmakta bi sakınca görmedim yoksa dediklerinde haklısın tabi birde hipp markanınkini kullanmaya çalışıyorum ;) pirinçle nasıl yapmamı tavsiye edersin lapa gibi haşlayıp o şekildemi karışım yapim ? birde pirinç olarak esmer kepekli pirinç kullanıyorum zaten ;)

j.d. dedi ki...

Ne kadar güzel olmuş, maşallah büyüdükçe çok sevimli oluyor.. En iyisini yapmışsınız, ne kadar çabuk yalnız yatmaya alışırsa o kadar kolay olur ama bunun hakkında herkesin o kadar farklı düşünceleri var ki.. Siz, size en doğru geleni yapmakla en iyisini yapıyorsunuz :)

gecemavisi dedi ki...

Kocaman kız oldu minik Aselcik:)Çok tatlı ve çok sağlıklı görünüyor maaşallah. Zeynepcim tecrubesiz bir anne olarak bebekle ilgili yazılarını ilgiyle takip ediyorum,ben de kızım için faydalanacağım ilerde,fırsat buldukça sık sık yaz olur mu takipteyiz:)

Zeynep dedi ki...

j.d çok teşekkür ederim güzel yorumun için ;) bence her anne içinden geldiği gibi davranmalı çocuğuna ;)

gecemavisi çok teşekkür ederim :) nacizhane yaşadığım şeyleri paylaşmaya devam edicem inşallah :) işe yarıyorsa ne mutlu bana ;)

htc dedi ki...

çok tatlı maşallah alllah analı babalı büyütsün.ben hiç un çorbası yapmadım ama okuyunca yapmaya karar verdim tam ölçülerini verebilirmisin daha önce yapmadığım için hüsrana uğramayım :)

Zeynep dedi ki...

htc çok teşekkür ederim :) açıkcası ölçü ile değil göz kararı ile yapıyorum zeytinyağını un ile kıvamı hafif cıvık olucak şekilde kavurup üzerine sıcak suyunu ekleyip katıcağım diğer malzemeleri katıp kaynatıyorum ;)