10 Nisan 2012 Salı

Ek Gıdaya Geçiş Dönemimiz


Şu yazımda meyve püresi yeme hikayemizden ve doktorumuzun onayı ile ek gıdaya geçebileceğimizden bahsetmiştim.23 mart itibari ile ek gıdaya tamamen geçtik.Düzenimiz şöyleydi:
Sabah: Meyve püresi
Öğle:Sebze püresi
İkindi:Yoğurt
Akşam:Muhallebi
Yasaklar: Tuz,Şeker,Yağ,Baharat,Bal,Yumurta beyazı,Patlıcan,Portakal,Çilek

Sabah uyandığında emdikten 1 bazen 2 saat kadar sonra meyve püresi yemeye başladık.Zaten daha önce elma ve armut yemişti bunlara ek olarak bazen armutun içine kivi bazen ananas ile kiviyi karıştırarak meyve çeşitliliği oluşturarak yedirmeye başladım.Yaz geldikçe çıkıcak meyvelerle çeşitleri arttırıcam.
Sebze püresini ise ilk olarak pürenin demirbaşı sayılabilecek patates ve havuç ile başlayıp içine yeşil fasulye,ıspanak,semiz otu,pazı,brokoli,sarımsak,kereviz,irmik ve zeytinyağ koyarak devam ediyorum,Bu çeşitlilikte hepsini biranda yapmıyorum tabi sevdiği şeyleri keşfedip üzerine yeni bir sebze ekliyorum sevmezse çıkarıyorum.Sebze püresinde de çeşitliliği bu şekilde ayarlıyorum.Tüm sebzeleri haşlayıp blendırdan geçirip ne çok katı ne çok sıvı olmayacak şekilde ayarlayıp öyle yediyorum.


Yoğurt içinde arzumun yoğurt mayalama makinasından almıştım.Günlük süt ile hergün bir tane olmak üzere hazırlamamı söyledi doktor.Öylede yaptım fakat Asel yoğurdu hiç sevmedi,içine meyve püresi koyarak lezzetlendirerek yedirmeye çalışsamda zorlanarak yediğinden çok üstüne gitmek istedim şimdilik yoğurda ara verdim bu yüzden bu öğündede sadece meyve püresi yedirmeye çalışıyorum.
Gece yatmadan önce ülkerin pirinç unlu,sütlü elmalı kaşık mamalarından muhallebi kıvamında pişirip yediriyorum.
Geri kalan tüm zamanlarda ise emzirmeye devam ediyorum tabi.Peki bütün bunları Asel sorunsuz bişekilde zevkle mi yiyor? Tabiki hayır :/ Özellikle meyve pürelerini bazen zorla dikkatini başka şeylere çekmeye çalışarak yediriyorum.Dediğim gibi çok zorlamak istemiyorum yoksa sevdiği şeylerde bile kaşığı görür görmez huysuzluk yapıp yememezlik yapmasını istemiyorum.Zaten sevdiği birşey oldumu maşallah hommili hommili yiyor :) İşte böyle ilk zamanlar biran önce büyüsede ek gıdaya geçsek rahatlasak diyordum ama yok durum hiçte öyle rahatlanacak kadar kolay değilmiş.Bu konuda da vericeğiniz tavsiyeler varsa beklerim sormak istediğiniz şeyler olursa seve seve cevaplarım ;)

22 değerli yorum:

cicibiciseylerr.blogspot.com dedi ki...

ASEL MEYVE PÜRELERİNİ YİYE DURSUN BENDE ONU YIYEBILIRMIYIMMMM=)
HERSEYDEN DAHADA TATLI ÇÜNKÜ MAŞALLAH=)

Zeynep dedi ki...

hahahaha :) tabiki ;)

Kitapçı Kız dedi ki...

oh afiyet olsun Aselciğe... bnm miniğin doğmasına 3 ay var daha ama aklıma takıldı öğrenmek için soruyorum yasaklar arasında yağ var ama sebze püresine zeytinyağ koymuşsun. Yağdan kasıt margarinler falan herhalde...
Bir de ek gıdaya geçiş sanki hayatı daha da zorlaştırmıyor mu... Sadece emzirmek daha kolay değil mi

cicibiciseylerr.blogspot.com dedi ki...

BU DURUMA ÇOK SEVİNDİM VALLAHİ..=)
AMA KEŞKE GERÇEKTEN YİYEBİLSEYDİM..=)

Ayşegül Yılmaz dedi ki...

Bakışa bak yerim ben bunu maşallah :) Canım ben ek gıdaya 4 aylık oldukdan sonra başladım. Bende rahatlarım sanmışdım ama en zor dönemimdi malesef. Yoğurdu bende arzum bebe yoğurt makinasında yapıyordum ama ne yaptıysam yediremedim. Bir müddet cebelleşdi benimle daha sonra tekrar denedim bu sefer meyvelerle sevmeye başladı. Çorbalardan en çok brokoliyi sevdi. Daha sonra ilerleyen aylarda tahranayı sevdi. Sana en büyük tavsiyen blendırdan vazgeçmen olur. Çevremde o kadar çok varki bu zorluğu yaşayan. Püreye alışıp parça yiyemeyen çocuk çok var. Az yesin gerekirse ama parça yesin canım. Gerçi sen hepsini püreye çevirmiyorsun sanırım ama bazı şeyleri minnak minnak parçalayıp verebilirsin. Onun dışında aynen devam gayet bilinçlisin canım. Annelik sana çok yakışıyor. :)

yıldız dedi ki...

tadı alınca gözü dönmüş o ne tatlı bakış ooo:)
maşallahhh asel e

gün geçtikçe daha güzel oluyor ;)
sevgiler

tcingi dedi ki...

bizim doktor baştan beri blender önermedi zeynepcim. cam rendede rendeleyip öyle yaptım sebze pürelerini de.patates, havuç falan çok uğraştırdı ama taneli şeylere kolay geçti defne.şimid çatalla ezip veriyorum. belki fikir verir diye söyleyeyim dedim.

fatma dedi ki...

kolaylıklar diliyorum ek gıda denemelerinizde bizde 3 aydır uğraşıyoruz sormak istediğim birşey var ülkerin pirinç unlu muhallebisini suyla mı hazırlıyorsunuz üzerinde öyle yazıyorda. geçen akşam eşim ilk kez almış daha kullanmadık ben normal pirinç unuyla sütle hazırlıyordum muhallebisini bebişin

Tasarımın Renkleri dedi ki...

Maşallah o bıdığa gözlere bak :)
Anneler ve anne adayları için bilgilendirici bir post olmuş :)

Zeynep dedi ki...

kitapçıkız hayırla kavuşursun inşallah bebişine :) yağ olarak zeytinyağı haricinde evet bütün yağlar yasak zeytinyağınıda bağırsaklarını zorlamaması için kullanıyorum ve evet emzirmek gerçekten çok büyük rahatlık ama benim sütümün asel'e artık yetmediğine karar verdi doktorum kilo alımı durmuştu çünkü..

cicibicişeyler :):):)

ayşegülcüm çok teşekkürler tecrübelerini paylaştığın için ;) çok haklısın ilerde pütürlü şeyler yiyebilmesi için dediğin gibi yapmam lazım ama blendırdanda geçirirken çok pürüzsüz bi kıvam haline getirmiyorum yani su gibi yada bizim içtiğimiz çorbalar gibi olmuyor kıvamı :/

yıldız çok teşekkürler ;)

tcingi canım çok teşekkürler bilgi için bende blendırdan çok pürüzsüz olacak şekilde geçirmiyodum ama daha dikkatli olucam,cam rendeyide anneme gittiğimde kullanıyorum :D

fatma evet mamayı su ile hazırlıyorum 1 yaşına kadar bebeklere inek sütü yasak olduğundan ;)1 su bardağına 2 yemek kaşığı olarak ayarllıyorum ölçüsünüde arkada yazana uymuyorum yani :)

tasarımın renkleri çok teşekkürler böyle düşünmene sevindim :)

fatma dedi ki...

bende suyla hazırladım bizimki pek beğenmedi galiba isteksiz yedi.drumuz sütü muhallebide yoğurt yapımında kullanın dedi direk süt olarak verme dedi herhangi bir allerjik durumla karşılaşmadık şu ana dek

zeys dedi ki...

masallah allah nazarlardn saklasın :)
blogunu yenı kesfettım bu arada takıpteyım artık. benımkıne de beklerım.. sevgıler :)

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

Zeynep dedi ki...

fatma ben inek sütü demir eksikliği yapıyor diye biliyorum ama drun söylediyse vardır bir bildiği bende sadece günlük sütü yoğurt yapımında kullanıyorum ;)

zeys çok teşekkürler ve hoşgeldin ;)

The Fashion Cranky dedi ki...

Çocuğunuza bittim gerçekten , yazılarınızda çok hoş takipteyim bana da beklerim! http://www.thefashioncranky.blogspot.com

Zeynep dedi ki...

the fashion cranky çok teşekkür ederim :)seninde bloğun çok güzel senin gibilere ihtiyaç var blogger dünyasında ;)takipteyim

neredenalalim dedi ki...

yasak ürünlere az daha ekleme yapayım, yumurta az pişmişse yasak ya da mayanoz veya dondurma... yumurtasından ötürü... yapılışa bağlı tabii.. yoğurt doğru tercih süt ürünleri arasında ancak peynir için 9. ay beklenmeli... vs :)

mel_erg dedi ki...

bebeğinizi güle güle büyütün..benim de 3 yasında bir kızım var. Sebze meyve pürelerinde size tavsiyem - belki uyguluyorsunuzdur- her yeni gıda verdiğinizde başka bir ekleme yapmadan en az 3-4 günlük bir gözlem süreniz olsun. Bu sayede bebeğinizin hangi besinlere alerjisi olduğunu takip edip en son ne yedirdiğinizi bildiğiniz için tespitiniz kolay olur..Çünkü hiç tahmin edemeyeceğiniz seylerden alerji vs hassasiyetler yasayabiliyorsunuz.Ve emzirmek gercekten en kolay yolmuş insan ek gıdaya geçince anlıyor.Aslında annelerin dediği çıkıyor büyüdükçe dertleri artıyor bu ufaklıkların :))
Güzel günler dilerim :)

Fincan Teyze dedi ki...

en rahat dönemleri emzirme... sonra yiyor, yemiyor, allerjisi var falan filan... Allah yardım etsin...Biz hala yeme problemi çekiyoruz ;)

Zeynep dedi ki...

nerdenalalım teşekkürler ekleme için ama zaten o ürünleri vermem için henüz erken ;) peynir içinde dr.umuz kahvaltıda çeyrek kibrit kutusu kadar pastorize olarak verebileceğimizi söyledi :)

mel_erg çok teşekkürler yorum için :) açıkcası her yeni gıdaya geçtiğimde bekleme süresine hiçgirmedim yiyebileceği şeyleri çekinmeden verdim şimdiye kadar alerjik bi durum yaşamadık inşallahda yaşamayız :)

fincan teyze gerçektende öyleymiş :) sizede allah kolaylık versin :)

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

ben o bocugu yerım yerım kımsenın ruhu duymaz:))) ek gıda ozellıkle bızım gıbı hazır gıda dusmanları ıcın hem keyıflı hem zorlu surectır:) bende yazmısım ek gıdaya gecıs dıye sımdı bakıyorum da nasıl buyumus...herseyı kendımız yaptıgımız ıcın kuzularımızın temellerı saglam olsun dıye boyle yapıyoruz tabııı ve yoruluyoruz masllah saglıklı olsunlarda:)) sevgıler guzellık

Berentf dedi ki...

Zeynepciğim merhaba.Seni Yemekteyize katıldığından beri ara sıra takip ediyorum.Bebeğin hayırlı olsun bu arada cok prenses maşallah :)Ben de dusunuyorum ama karar veremedım bır haylı sorumluluk gerektırıryor gercekten.Kısmet bakalım.Yenı evıne de tasınmıssın o da hayırlı olsun.Bızımle yenı evnının fotolarını paylasırsan cok sevınırım hem bıze de fıkır vermıs olursun.Operım . . .

Zeynep dedi ki...

kokossshhhkelebekcim inşallah dediğin gibi olur sağlam temeller atmayı becerebiliriz :)

berentf çok çok teşekkür ederim :) bebek fikri gerçekten sorumluluk isteyen bişey :) allah hayırlısını nasip etsin sizede ;) ev ile ilgili post yapmak aklımda inşallah en kısa zamanda yapıcam İ)