21 Mart 2012 Çarşamba

Süt Helvası

Bu blog benim kişisel web günlüğüm olduğu için yemek tarifinden kozmetiğe, kendi hayatıma dair anılardan alışverişe yani yaşama dair bir çok şeyi bulabilirsiniz diyerek yemek postlarına verdiğim uzunca bi aradan sonra bu tarifle geri dönüyorum.Bakalım bir sonraki tarifi ne zaman yazarım :)
Tarifler tabiki bana ait değil :) Severek yaptığım tarifleri paylaşıyorum burdan.Bu tarifide televizyonda bi programda görüp lezzetli olabileceğini düşündüğüm için not ettim ve hemen yaptım.
Yapılışı gayet basit.250 gram tereyağını eritip 1 su bardağı un ile rengi koyulaşıncaya kadar kavuruyoruz.Başka bi tencerede de 1 lt süt ile 1.5 su bardağı şekeri kaynatıyoruz en son içine bir paket vanilya ekliyoruz. Daha sonra kaynayan sütü kavurduğumuz unun içine karıştıra karıştıra ilave edip borcama veya tek kişilik servislere alıyoruz.Üzerine ister ceviz ister fındık koyup üzerleri kızarana kadar fırına koyuyoruz.Kıvamı hafif muhallebi gibi olan süt helvasını sıcak sıcak afiyetle yiyoruz :)




13 değerli yorum:

Büşra Aktaş Güler dedi ki...

çok lezzetli görünüyoor :)

Vintage Duygular dedi ki...

Harika bir tarif Zeynepcim,mutlaka deneyecegim. Sogukda yenilirmi? Sicak demissin, ondan sordum.
Birde sütü eklerken kavrulmus unu ocaktan almis mi oluyoruz? Yoksa ikiside mi sicak olucak? Öperim pamuk prensesi, Sevgiler ;)

Zeynep dedi ki...

büşra aktaş güler gerçekten lezzetli :)

vintage duygular canım helvayı ocaktan almış oluyoruz ama her ikiside sıcak olucak karıştırırken bide ben sabah kalktım soğuk olarakda yedim gayet güzeldi ama sıcak olduğunda daha bi güzel oluyor :) bizde seni ve prensesini öpüyoruz kocaman :)

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

nefiss gözüküyo :)

xcelis dedi ki...

Ellerine sağlık canım mis gibi koktu yani =)
Öpooom

Zeynep dedi ki...

şantiyenin gülü tadıda nefisti ;)


xceliscim sağol canım aynen mis gibide kokusu var ;)

Vintage Duygular dedi ki...

Zeynepcim cok tesekkür ederim bu kadar hizli cevap icin ;)

SAMTİMA dedi ki...

değişik bir lezzet..güzel görünüyor:)

yıldız dedi ki...

bak canım istedi yaa çok lezzetli gözüküyor:)

asel zaten ayrı bir lezzetli gözüküyor onu ben yerim maşallah

pembe fiyonk dedi ki...

leziz görünüyor :) ellerine sağlık canım

Tuğba dedi ki...

Yedim ve gerçekten çok begendim,bir dahakine aç karnıma ve sıcacık iken yiyeceğim ama ... Eline saglık canıııım ;)

Zeynep dedi ki...

vintage duygular canım rica ederim :)

samtima un helvası tadında fakat çok daha güzeli :)

yıldız çok teşekkürler :) yapımı basit çabucak yapabilir ve afiyetle yiyebilirsin ;)

pembefiyonkcum çok teşekkürler :)

ablam benim sen gel ben sana hep yaparım sıcacık yersin ;)

Fashion Mini dedi ki...

blogunu yeni keşfettim çok güzel gözüküyor,hmm çok leziz..