10 Mart 2012 Cumartesi

Bebeklerde Egzama Meselesi

2 ay kadar önce Asel'in göbeğinde kuruluk ve kızarıklık oluşan bi bölge gördüm.Küçüklüğünde egzama ile çok uğraşıp sonunda kolsuz Agop diye bi doktor var bilenler bilir onun reçetesi sayesinde iyileşen biri olarak egzama olduğunu anladım,doktorumuzda bakıp egzama olduğunu söyleyince hipokort adlı bi krem verdi.10 gün boyunca kullandık gayet iyi geldi ve iyileşti. Son 1 aydır cildinde ciddi kuruluk 2 haftadır ise bölge bölge egzamalar oluştuğunu gördüm.Dünkü kontrol sırasında doktorumuz başlangıcında olduğunu söyledi ve organik olan Topicrem 2si 1 arada yıkama jeli ve yine Topicrem ultra emellient yüz ve vücut kremini tavsiye etti. Tabi her eczanede olmadığı için bulmak biraz uğraştırdı bizi ama sonunda bulduk.







Daha önce aldığım bakım ürünlerini paylaşmıştım.Onları kısa süre kullandım sonrasında http://nils-mum.blogspot.com/ ın tavsiyesi ile Mustela kullanmaya başlamıştım.O üründende memnun kaldım fakat egzamatik durumlar oluştuğu için şimdilik onu kullanmaya ara verip bu ürünleri kullanmaya başlıycam.


Sizinde daha önce başınıza böyle bi problem geldimi geldiyse neler yaptınız paylaşırsanız çok sevinirim. Herkese iyi hafta sonları :)

15 değerli yorum:

mubi dedi ki...

Gecmis olsun Zeynepcim.
Bedo da ilk dogdugunda atopik dermatid dediler.Bi ton krem kullandık,gecti falan.Sonra tekrar nuksetti.En iyi gelen "Hametan" krem aklında olsun.Pisik icin de kullanılıyor hattaçBir de Bioderma'nın atoderm serisi var.Onlar da guzel.Mavi renkli bir sampuanı var hem sac hem vucut icin uygun.

Zeynep dedi ki...

mubicim not ettim canım çok sağol doktorda bu ürünleri bulmazsanız bioderma yazim demişti bunları bulduk diye almadık geçmezse senin söylediklerine başlarım dr kontrolünde ;)

bir kum tanesi dedi ki...

çok geçmiş olsun saraçoğlunun dut kurusu kürü iyi geliyor ben çok çektim şurdan bakabilirsin resimdeki oğlumun fotosu bu arada
http://bokundaboncukbulan.blogspot.com/2012/02/allahm-evladmla-snama-beni.html

MeLc dedi ki...

Çok geçmiş olsun inşallah kısa sürede atlatır, gün geçtikçe dahada güzelleşiyor maşallah nazarlar değmesin...

banyosuyu dedi ki...

çok geçmiş olsun kuzuya.
Agop benim de sedefimi iyileştirmişti çocukken :)
bebeklerde egzama yaygın birşey mi acaba ya?
bizimkinin de yanağında ve dudağının kenarında çok ufacık var.egzamaya benziyor gerçekten sen söyleyince farkettim.doktora gitsek iyi olacak galiba.

yemyeşildeniz dedi ki...

zeynep neşe'de de egzama var :( boyun altı özellikle çok kızarıyor. locoid diye korzitozunlu bir krem sürdük geçti, sonra yine başladı tabi hemen, öyle olurmuş egzamada. excoid diye birde nemlendirici kullanıyoruz egzamalı yerlere birde avene krem bütün vucüda ama devam ediyor tabi :( siz bu ürünlerden memnun kalırsanız yazın lütfen.

yemyeşildeniz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
yemyeşildeniz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Elif dedi ki...

Merhaba Zeynep Hanım, benim oğlumda 3 aylıkken atopik dermatit ortaya çıktı. Doktor da cildinin çok hassas olduğunu söyledi, şampuan ıslak mendil bebe yağı vücut şampuanı olarak Dalin kullanıyorduk, şu an Bioderma ABCDerm ürünlerini kullanıyoruz, çok memnunuz tavsiye ediyorum :)

fatma dedi ki...

merhabalar benim oğlumda da 3 aylıktan beri var elecon losyon kullanıyoruz avene trixera nemlendirici sürüyorum şampuanı değiştirdim bübchen kullandık pekte birşey fark etmedi sizin bahsettiğinizi deniycem benim gözlemlediğim kadarıyla sıcak ortam bu atopik egzamayı azdırıyor dikkat edin. benim asıl merak ettiğim bunun sebebi ne son zamanlarda o kadar çok rastladım ki acaba bir yerde yanlış birşey mi var?

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

kıyamammm :(( ben herseyını mustela kullanıyorum hala cok memnunum..umarım bır an once saglıgına kavusur kuzu :(((

bu arada cekılısım var bekleırmm
http://kelebegingozunden.blogspot.com/2012/03/dogum-gunu-cekilisi-matras-seyahat.html

Zeynep dedi ki...

bir kum tanesi tavsiyen için çok teşekkürler not ettim ;)

melccim canım çok teşekkürler :)

banyosuyu canım evet bebeklerin cildi çok hassas olduğunda egzama olması çok normalmiş ihmal etmeden sende hemen götür doktora baksın en iyisi..

yemyeşildeniz egzama gerçekten başbelası bi hastalık :( kullanıp geçirip geçirmediğini test etmem uzun bi süreç olabilir ama memnun kalırsam kesinlikle paylaşırım ;)

elif çok teşekkürler bunlardan memnun kalmazsam biodermaya geçicem bende sanırım :)

fatma bebeklerin cildi çok hassas olduğundan egzama olması normalmiş sanırım doğru ürünü bulana tedavi edene kadarda bu sorunla uğraşıcaz gibi görünüyor :(

kokossshhhkelebek inşallah canım iyileşir biran önce :)pek şanssızımdır ama katılıcam çekilişine ;)

nurgülce dedi ki...

Merhaba, Kızım 5 yaşında ve 3 kez şiddetli atopik dermetit yaşadık.Doktorunun da önerisiyle mustela kullandık. Ama tecrübe ettiğim bir şey var ki. Sürekli nemlendirmek gerekiyor cildini. 2 yaş civarında olmuştu. Şimdi her banyodan sonra cildine nemlendirici yada yağ sürüyoruz. Bir daha olmadı umarım olmaz.

tcingi dedi ki...

bugun vakit olunca eski yazılarını da okudum:) egzama defne de de oldu, hipokort kortizonlu bir krem diye kısa süreli ve çok az kullanmayı önerdi bizim dr. zaten genel olarak çok zor ilaç öneriyor. bize kantaron yağı önerdi. çok iyi geldi.

Zeynep dedi ki...

nurgülce çok teşekkürler tecrübeni paylaştığın içn :)

tcingi iyi yapmışsın canım :)
hipokortu bizim doktorda 10 günden fazla kullanmamaız gerektiğini söylemişti kantaron yağını not aldım bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu çok teşekkürler en kısa sürede alıcam ;)