20 Mart 2012 Salı

Asel'li Hayata Devam :)




Daha önce Asel'in 2 gün kaka yapamadığından tiwitterda bahsetmiş ve sonucunda canım arkadaşlarımdan armut suyunun iyi geldiğini öğrenmiştim.Önce armutun suyunu çıkarıp 4-5 tatlı kaşığı verdim Asel'e, çok sevdi fakat bizde pek işe yaramadı malesef.Daha sonra kuru kayısıyı kaynatıp içirmem tavsiye edildi bendekaynatıp blendırdan geçirip posası ile yedirdim o da fayda etmedi.Son çare doktorumuzu arayarak fitil önermesini istedik ve kızım 3.günün sonunda rahatladı fitil sayesinde.
Bunları neden anlattığıma gelicek olursak :) Ben Asel'in damak tadının gelişmesi anne sütü haricinde farklı kıvamda şeyleri yemesi taraftarıyım. İlk ay anne sütü + mama olarak beslenen Asel daha sonra mamayı ve biberonu kesinlikle reddetti. Daha sonra sadece anne sütü alarak beslenmeyi sürdürdü.Son bir aydır anne sütü+(sadece geceleri)sütlüpirinçli-elmalı muhallebi kıvamındaki mamalar ile besleniyordu.Doktorumuz o mamaları vermektense ek gıdaya geçebiliriz dedi ve bu hafta içinde tekrar kilo kontrolü yapılarak kesinleşicek.
Kabızlığı dolayısı ile armut suyu verdiğimde zaten önceden armut kemirmesine izin veriyordum tadını çok sevdiğini gördüm hatta o günden sonrayarım bardak armut suyu bile içirdim bazı günler.Dünde elmayı rendeleyip blendırdan geçirip püre haline getirdim.Önce suyundan verdim tadını sevdi daha sonra püreyi yedirmek istedim fakat ilk başta püre kıvamı tuhafına gitti yutarken tuhaf tuhaf midesi bulanır gibi hareketler yaptı ben yedirmeyi kesicekken annem 'yedir kızım bu hareketleri normaldir hem de ağzı alışsın böyle şeylere' diye destek verince devam ettim vee bingo! Asel normal bi şekilde yemeye başladı.1 elmanın nerdeyse tamamını yedi versem dahada yiyecekti :)
İşte böyle ilk meyve püresi yeme hikayemiz böyle oldu 15-20 gün kadar sonrada sebze çorbalarına geçerim ben :) Anneliğin birazda hisleriyle hareket edilmesi gerektiğinin taraftarıyım ben ve bugüne kadar hislerime güvenerek yaptığım hiç birşeyden pişman olmadım.Sizinde böyle tecrübeleriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.
Herkese bu harika bahar havalarında güzel bir hafta diliyorum :)

15 değerli yorum:

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

canım bız ek gıdaya 4. ayda gcetık ve ıyıkıde gecmısız..tıbıtırda bı arkadasıma da glıserın kansuk demıstım cunku ek gıda donemınde o rahatlatıyor ve ır kac keere sonra duzelıyor zaten her gun yapmayacagın ıcın alışmıyor.bızım oyleydı. :)) aselıne ve sana kocaman sevgıler..bu arada tıbıtırda yasemınıpek7 yım beklerım..sevgıler

♥мұ»p»r«i»n«č»є«ss dedi ki...

çok güzel bir kızın var masallah, ne cabuk büyüyorlar :) en keyifli zamanlarınız yeni başlıyor... tam denize atmalık olacak yakında...;)

Pnr dedi ki...

Merhaba Zeynep,benimde 40 günlük bir oğlum var acemi bir anne var karsında anlayacağın:) sen yazında anne şutu dısında besinler verdiğinden bahsetmişsin buna nasıl karar verdin bn ne yapacağımı bilemiyorum bebeğim sürekli emmek istiyor hiç öyle 2-3 saatlik rutin olusturamadim bende mamamı versem diye dusunuyorum.Sen nasıl başlamıştın bunu sormak istedim.Sevgiler.

Zeynep dedi ki...

pnr allah sağlıkla büyütmeyi nasip etsin oğluşunu :) Öncelikle asel doğduğu ilk gün gece çok ağladı tabi neden ağladığını anlamamız biraz geç oldu ve farkettikki bu çocuk açlıktan ağlıyor yani bu durumda sütümün yetmediğini anladık ve milupanın yenidoğanlar için olan mamasından verdiler hastanede çocuk karnı doyunca rahat bi uyku çekti.Hastaneden çıkıncada öyle 2 saatte bi emzirme gibi bi rutine takılmadım bende asel ne zaman emmek istese emzirdim hemde bu emzirme süreleri 30-40 dk kadar sürüyordu.Fakat bazen sütümün tükendiğini hissediyodum ve yeterli gelmediğini düşünüyodum o yüzden milupanın mamasından günde 1 ya da 2 kere 60 cc vermeye başladım yani mama hikayemiz böylece devam etti 1-1.5 ay kadar hem emzirdim hemde mama içirdim mamanın ölçüsünüde zaten emin ol bebek belirliyor en son 90 cc veriyordum ki zaten asel artık mamayı reddetti ve bende bu sürede sütümü arttırmak için işe yarayan ne varsa yedim içtim böylelikle uzunca bi süre sadece emdi.3.ayın sonundada muhallebi kıvamlı mamalardan vermeye başladım bende annemi 1.5 ay emmişim annem bizi pirinç unuyla büyütmüş 3 aylık oluncada yemek sularından yedirmeye başlamış açıkcası birazda buna güvendim :) umarım anlattıklarım faydalı olur sormak istediğin ne varsa sorabilirsin seve seve cevaplarım :)

Zeynep dedi ki...

kokossshhh kelebek aynı kafadanız ;) gliserin kantuk ilk defa duydum ne olaki bu :)

prensesim aynen öyle canım zaman çabuk geçiyor dediğin gibi yazın denize atıcam bol bol inşallah suyuda pek seviyor zaten :)

banyosuyu dedi ki...

Maşşallah boncuğa bak.
Aslında biz yeni nesil anneler biraz abartıyoruz bu konuyu galiba.
mesela 6 ay annesütü diyorlar ya ben de nasıl bir etkisi olduysa zinhar başka birşey sürmedim çocuğun ağzına.
dün babam geldi sen Alis kadarken elma armut ne varsa yiyordun dedi.annem emzirmemiş bizi de. 6 aylıkken onlar gibi ne varsa onu yiyormuşum.yemeğin suyuna ekmek, çorba, yoğurt filan.
senin yazını da okuyunca dank etti bana da. 4.ayımızı da bir bitirelim. ben de yavaştan meyve suyuna başlayacağım.
bir de ne soracağım.meyveleri katı meyve sıkacağında mı sıkıp suyunu çıkarıyorsun? biz de yok da nasıl sularını çıkartırım onu merak ettim. coştukça coştum kusura bakma :)

Zeynep dedi ki...

banyosuyucum :) asel doğmadan önce bende çok katı düşünüyordum ama bende senin hesap aynı şekilde büyümüşüm :D 4.ayı dolsun bencede başla yoksa ilerde yeme problemi çekebilir-miş öyle diyorlar :) benim katı meyve sıkacağım yok canım elmada pek işe yaramıyor ama armutu rendenin iri tarafı ile rendeleyip ince süzgece koyup kaşıkla bastırarak suyunu çıkarıyoum ;) püre yapıcaksamda elmayı ya da armutu doğrayıp blendırın için atıp içine 1 yemek kaşığı kadar su koyup (yoksa blendırım karıştıramıyor hemde meyvelerin suyu çıkmadığında iyi oluyor su eklemek) iyice karıştırıp püre haline getirip öyle yediriyorum :) anne olunca bi sürü teknik gelirştiriyor insan :D alişi kocaman öpüyorum ;)

Pnr dedi ki...

Çok teşekkür ederim bazen öyle günler oluyorki cocuğu bütün gün hiç uyutamiyorum sürekli ağlıyor gazı oluyor birde ailemle aynı sehirde değiliz ne yapacağımı sasiriyorum en azından tecrübeli insanlarla konusmak rahatlatıyor biraz olsun...

banyosuyu dedi ki...

Aliş değil yaaa Alis benim kızımın adı :)
Sağol canım ya uzun uzun anlatmışsın.
O kadar okuyoruz, yazıyoruz çiziyoruz ama sonunda dönüp dolaşıp eski usullerde buluyoruz kendimizi :)

Zeynep dedi ki...

Pnr rica ederim ne zaman istersen nacizhane yardımcı olmaya çalışırım ;)

Zeynep dedi ki...

Banyosuyu canim Cook özür :) bı telefondan bı bilgisayardan girince klavyeler böyle karışıyor :(

banyosuyu dedi ki...

aşkolsun ya ne özürü.
herkes erkek mi diyor ya sen de erkekmiş gibi Aliş diyosun sandım :)

Zeynep dedi ki...

:):) asel'ide erkek diye seviyorlar bazen ben alıştım artık :D

tcingi dedi ki...

bebeklerde öğürme refleksi normalmiş zeynepcim. ben de başta defne beğenmedi kusmaya çalışıyor falan diye bozuluyordum yokmuş öyle birşey:) bir de suyu yerine meyvenin püresi hem bağırsakları için hem de besleyici açıdan daha iyi diye biliyorum.

Zeynep dedi ki...

tcingi demekki her anne aynı refleksi veriyor :) suyunu bıraktık artık zaten direk meyveleri posası ile veriyorum ;)