4 Ocak 2012 Çarşamba

Asel'li Hayata Devam..



Pazartesi günü tam 2 aylık olucak Zeynep Asel.Uykusuz ve yorgun geçen koca 2 ay :) Belli bi düzene oturtmaya çalıştığımız bazı şeyler var mesela uyku gibi ama 2 aylık bir bebe ne derece düzene girer bilemiyorum.Kendi düzenini kendi kuruyor Asel.İlk zamanlar göğsümüzde uyuyan cadı şimdi geceleri sallamadan uyumuyor.Çok sinirli bi bebe bizimki daha doğduğu ilk gün kaşlarını çatmaya başlamıştı :) Bakınız ;
Şimdi bakıyorumda doğduğu günden beri bize çok zorluk çıkarmadı aslında Asel,gece kalkmaları falan başlarda zor geliyordu ki onada alışıyor insan.Zaten Asel geceleri çok uyanan bi bebek değildi tabi şimdilik.Geceleri zaten geç uyuduğundan sabah uyanıyor emiyor,sonra tekrar yatıyor bi kaç saatlik uyku sonrası öğlen kalkıyor ve gece yatana kadar uyumuyor 15 20 dk.lık hafif uykuları saymassak.Bu durumda normalmiş zaten bu aylarda gündüzleri fazla uyanık kalıp geceleri 7 saate kadar uyudukları bi dönemmiş 2.ay.

Doğduğundan beri maşallah çok hareketli karnımdayken de öyleydi gerçi, çıktı aynı hareketlere devam ediyor :) Babasına gülücüklerle fazlasıyla tepki verdiği bi dönemdeyiz şuan.Birde 2 aylık olmasına rağmen ellerinden tuttuğumuzda kendini kaldırıyor,gel diyip ellerimizle çağırdığımızda kafasını bacaklarını kaldırıp hareketleniyor.Bu zamanda bu kadar hareketli oluşuna algılıyışına şaşırıyorum :) Çıkardığı seslere hergeçengün yenisini ekledikçe şaşkınlıktan ve sevinçten deliye dönüyoruz :)

Birde beslenme olayımız var ki ilk başlarda benim için tam bi kabustu.4.060 kilo doğduğundan hemşireler ilk günden bu bebiş çok obur olucak biraz zor doyurursunuz demişlerdi doğruymus :) İlk bir ay krem kullanmama rağmen emzirirken ciddi ağrılarım ve yaralarım oldu emziremedim sağarak verdim bi süre ve 1.ci ayın sonunda tamamen geçti yaralarım şimdi keyifle ve büyük bi sabırla emziriyorum.İlk günlerde sütüm olmasına rağmen emdiği halde doymuyordu 1.5 ay mama takviyesi yaptık şimdilerde sadece emiyor geceleri mama içip uyuyor.Açıkcası benim sadece anne sütü içsin diye bi takıntım olmadı anne sütünün faydalarının farkındayım tabi ama eğer sütüm olursa emer olmassa ya da yetmesse mama içer diye düşünüyordum ki aynende öyle oldu.Şuanda sütüm yetiyor zaten anne sütüne devam yani :) Hatta öyle ki birbirimize yapışık geziyoruz hanımefendi emziğede bi türlü alışamadığından o görevide ben üstleniyorum anlıycağınız :)

Gün içide devamlı ilgi istiyor devamlı onunla konuşalım onunla hareket halinde olalım istediğinden tüm günüm onunla ilgilenmekle geçiyor vakit bulabilirsem eğer kendi işlerime bakabiliyorum ancak.

Birde bu ay verem aşımız ve rotavirüs aşılarımız var ki beni şimdiden korku saldı bile.Zaten onun canı yandığında benim içim gidiyor birde bu aşılardan sonra ateşlenebilecek olma ihtimali hepten korkutuyor eğer önerileriniz tecrübeleriniz varsa dinlemeye hazırım :) Bu zamana kadar öğrendiğim bişey varsa o da Asel beni bazen ne kadar çıldırtsada geceleri uyutmamak için dirensede onun bir tek gülüşü dünyalara bedel çıkarttığı anlamsız agularla dünyalar benim oluyor.Kapının önünden geçen biri onu severken attığım çığlıkları duysa korkar o derece beni mutlu ediyor.



Allah isteyen herkese nasip etsin inşallah :) Bizden şimdilik bu kadar eğer sizinde sormak,danışmak istediğiniz bişey olursa seve seve cevaplayabilirim.

23 değerli yorum:

hayat güzel dedi ki...

amin:) zeynepcim çok tatlı kızın maşallah:) allah analı babalı büyütsün:)

Vintage Duygular dedi ki...

Masallah cok tatli.Cildirsanda her anin tadini cikar, melegine baktikca kuzumun bebeklik halini özlüyorum.Oysa daha 12 aylik. Öperim catik kaslarin ortasindan. Sevgiler ;)

Zeynep dedi ki...

hayat güzel çok teşekkürler amin canım :)

vintage duygularhaklısın tadını çıkarmak lazım :)

Grace dedi ki...

masallah mımıklerıne bıttım ya :)

cecilia dedi ki...

maşallah Asele çok tatlı yerim ben onun agucuk yapan ağzını, çatık kaşlarını, ne kadar zor olabileceğini tahmin edebiliyorum ama o bir gülüş dünyalara bedel ya yeterde artar bile bencede :)

cicibiciseylerr.blogspot.com dedi ki...

MAŞALLAH bu minik periye nekadar hızla büyüyor..Rabbim size bağışlasın bu ball lokmayıı..benım bıle ekrandan ısırasım mıncıklayasım geldı sizi düşünemiyorum..:)bebek aşığı olarak Rabbim banada yaşatsın İnşallah bu dünyanın en güzel mutluluğunu..
sağlıklı büyümesi dileğiyle..

fatma dedi ki...

maşallah bebişe... benimde 5 aylık bir oğlum var biz rota aşısını yaptırmadık ama verem aşısını vurulduğu gün sağlık ocağında iki aşı daha oldu 4. ayda da aşılarımız vardı ama merak etmeyin bu aşılar eski aşılar gibi ateş yapmıyormuş çok şükür hiçbir aşımızda problem yaşamadık sadece biraz fazla uyudu inşallah sizde de problem olmaz. birde vaktiniz varsa nurturiaya girip merak ettiklerinize annelerin tecrübelerine ulaşabilirsiniz bebişle sağlıklı mutlu günler

RoseAngeL dedi ki...

Maşallah Rabbim nazarlardan saklasın.Çok tatlı bir cimcime ya özlemişim bebek sevmeyi sayende bu tadı aldım.11 sene önceki kızlarımın hali aklıma geldi bu günlerin kıymetini bil canım ,zaman çok çabuk akıp geçiyor.Rabbim sana kızına ve aile uzun sağlıklı ömürler nasip etsin İnş....

Zeynep dedi ki...

grace çok teşekkürler :)

ceciliacım çok teşekkürler :) aynen canım ;)

cicibicişeyler amin allah zamanı geldiğinde istediğinizde sanada yaşatsın isteyen herkese yaşatsın inşallah :)

fatma çok teşekkürler yorumun için içime su serpildi biraz ;) inşallah bizde sorunsuz atlatırız :)nurturiayıda not aldım çok teşekkürler :)

roseangel amin çok teşekkürler :) allah sizlere uzun sağlıklı bi ömür versin :) haklısın zaman hızlı geçiyor değerini bilmek gerekiyor ;)

meryem dedi ki...

MAaaşaallaahhH :)) Çok tatlıı:) Bence de endişenlenme artık aşıların çoğu ateş yapmıyor. hatta huysuzluk gibi etkileri de olmuyor. Umarım Asel prensese de aşı ateş falan yapmaz. İnsan anne olunca acaip bir yaratık oluyor :) ben de oğlum bebekken çığlıklar atarak severdim:), gaz çıkarsa sevinçten deli olurdum, aguu dese çıldırırdım :) ne enteresan duygular bunlar :) Daha ilerde anne deyince bi de düşün neler hissedeceksin :))

Zeynep dedi ki...

meryem çok teşekkürler :) inşallah dediğiniz gibi aşıları kolayca atlatırız :) anne dediğindede oturur ağlarım herhalde bu kadar şeylere deli gibi tepkiler verdiğime göre :D

banyosuyu dedi ki...

Maaşallahh tatlıyaa.
bak nasıl da gülüyor.bayılıyorum bebeklerin gülmelerine :)
aşılardan sonrası için bizi de uyardılar. korkmadım değil.
sorunsuz geçer umarım hepimizinki.

Sochic dedi ki...

prenses ya tam pamuk gibi:)maşallah allah nazarlardan saklasın Asel Hanım'ı:)

yemyeşildeniz dedi ki...

benim zeynepneşemle çok ortak yönleri var :) bizimki 2.5 aylık olmak üzere, o da çok çatık kaşlıydı biraz düzeldi bu ara :) bizimkide emzik almıyor beni kullanıyor, uyku konusuna hiç girmiyorum tabi ki zor uyuyor çabuk uyanıyor :) ama dediğin gibi bir gülüşleri dünyaya bedel. aşı konusunda ben de çok korkuyordum 3 aşıyı aynı anda yaptılar sağlık oacğında çok ağladı bebeğim :(( ama ateş pek olmadı, her bebekte olmazmış, fitil de vermedik onun için. Allah sağlık versin.

xcelis dedi ki...

canım benim ya sen hamileyken diyoduk senin gibi güzel olucak diye maşallah daha mı güzel =)kaşlarını çatlasa şu gülüşe bi bakarmısın herşeye bedel gerçekten.Allahım ben napıcamki daha aileme söylemeyi bırak kabullenemedim bile ah ahhh :(

julyet dedi ki...

allah analı babalı büyütmeyi nasip etsin, benim oğlum aselden 2 hafta büyük, bcg aşısı ile birlikte 5li karma ve pnömokok aşılarıda yapıldı, bcg koldan diğer ikisi bacaktan bunu şunun için yazdım ben bcgye giderken içine kolsuz badi giydirdim orada tamaen soymamak için, sadece tulumunun kolunu sıyırp yaptılar kolaylık oldu normalde uzun kollu badi giydiriyorumda belki yardımı olur sizede. hiç ateş olmadı biraz huysuzlandı o kadar endişelenmeyin, benide uyku tutmamıştı aşı öncesi, bcg yapılırken uyuyordu uyanmadı bile deri altına yapılıyor, ete saplanmıyor iğne, gram ağlamadı oğlum,şaşırdım hatta ama diğerlerinde ağladı biraz emzirince unuttu gitti. bu arada emzirirken yaşadığınız sorunların aynısını bende yaşadım çok iyi anlayabiliyorum neler çektiğinizi bende 5 gün mama vermek zorunda kalmıştım.efede geç uyuyan bebek olduğu için bazen uyanır bazen sabaha kadar uyur ama herhalükarda insan deliksiz 8 saat uykuyu özlüyor değil mi??

zelis dedi ki...

ay Masallah,,cok sevimli...zamanla birbirinize daha cok daha cok alisirsiniz ve düzeninizi tam olarak oturtursunuz canim,yazini okurken sunu anladimki,sen cok bilincli ve özenli bir annesin,tüm anneler gibi:)ama ilk olmasina ragmen anlatimlarin,kaygilarin,sevinclerin,cok tecrübeli biri oldugun izlenimini veriyor,kutlarim seni...
umarim anne olacak bi cok kisiye örnek olursun...size aselli mutluluklar dielrim:)

Zeynep dedi ki...

banyosuyu seninkide yakında başlar gülmeye :) inşallah canım sorunsuz atlatırız aşı dönemini :)

sochiccim çok teşekkürler amin canım :)

yemyeşildeniz amin canım allah onlara sağlık bizlerede sabır versin :)

xceliscim teşekkürler tatlım :) evet benide geçti bu güzellik :) yoksa sende mi hamilesin :)

julyetcim çok teşekkürler yorumun için tavsiyeni dinliycem kesinlikle ;) ahh ahh uyku özlenmez mi ya :)

zeliscim çok teşekkürler :) bu şekilde hissettiysen demekki öyle bi anneyim ben :) kendi doğrularımı olması gereken mantıklı şeylerle birleştiriyorum açıkcası bu da dediğin gibi bilinçli bi durum oluşturuyor,etrafımdakilerin kocakarı yöntemleri diye tabir edilen cahilce bilgileriulak ardı ediyorum :)

gunesyuksel dedi ki...

canım gec yazıyorum biraz ama.. aşılarını daha olmadıysa merak etme.. rotavirus zaten agızdan damlatılıyo. iğne değil. bcg(verem) deri altı dediğimiz subcutandır. acıtmaz. tepki vermez bile.. tabi diğer aşılar birazcık acıtabilir:) o kadarına da sen sefkatini gösterir, unutturursun. öpüyorum seni... (gunes)

Zeynep dedi ki...

güneşcim çok teşekkürler :) aşılarımızı dün olduk,verem aşısında dediğin gibi sadece iğneden dolayı canı yandı fazla ağlamadı diğer aşılardada kucağıma alıp sakinleştirdim hemen :)

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

masallah maslalah zeynepe allah nazarlardan saklasın...tracy hogg un bebek bakım sorunlarına mucıze cozumler kıtabını hamıleyken hatım ettım resmen ve gece gunduz ayrımında oyle guzel oldukı...tavsıye ederım..uyku sorunsalı kabustur:))) hemen gecmez uzuznn bır sure zombı gıbı gezmeye alışırız:))) benımde cok yazım var uyku ıle ılgılı cok cok ıyı anlıyorum :))

Yelda Yüksel dedi ki...

Maşallah maşallah, çok tatlı çok.. Kızımın o günleri geldi aklıma. Gece uyanmalarım, uyutma çabaları, hergün değişen halleri.. Zaten yapıyorsunuzdur ama her anını fotoğraflayın, kameraya çekin, gün geçtikçe büyüdükçe izlemek müthiş bir duygu oluyor. Aşı dönemini sorunsuca atlatmanızı dilerim. Sevgiler..

Zeynep dedi ki...

kokosss ben çok kitap okumuyorum açıkcası bebekler bi yerde kendileri kuruyorlar düzenlerini düye düşünüyorum ve kendi bildiğim doğruları uygulamaya çalışıyorum ;)

yelda yüksel ben bile şimdiden ilk günlerini özlemeye başladım :) o yüzden dediğin gibi heranını fotoğraflamaya çalışıyorum ;)