29 Temmuz 2011 Cuma

Hamilelikte Cilt Bakımı



Kuru bi cilde sahip olduğum için yıllardır bebek yağı kullanırım. Hamileliktede açıkcası en korktuğum şeylerden biride vücutta çatlak oluşması.E cilt tipimde buna müsait zaten. Umarım bu konudada anneme benzerim ve çatlaksız atlatırım bu dönemi :) Zaten çok dikkat ettiğim için cildimi nemlendirmeye hamileliğim boyuncada bazı ek kremler kullanmaya başladım. Bu gördüklerinize zaman zaman farklı nemlendiricilerde ekleniyo tabi ama benim için asıl demir baş bunlar. Excipial nemlendirici krem HYDRO ve LİPO olarak 2 ayrı çeşit.Liposu daha yoğun,hydrosu daha hafif bi nemlendirici cilt tarafından hemen emiliyor yapış yapış bir his bırakmıyor..İkisinide kullanan biri olarak hydroyu tavsiye ederim. Eczanelerden temin edebilirsiniz. Karın ve basen dışında tüm vücuduma uyguluyorum. Mustela zaten çatlak önlemek amacıyla formüle edilmiş bi krem faydası varmıdır yokmudur görücez ama kullanmakta fayda olduğunu düşündüğüm bi krem.Tabi sadece buna güvenipte ek yağları ve kremleri kullanmaktan vazgeçmiyorum.Bu kremide çatlaması olası bölgelerde uyguluyorum. Ve kullandığım diğer iki üründe bebek yağı ve susam yağı.İkisini watsonslarda satılan losyon kaplarından alarak karıştırdım.Böylece uygulaması kolay oldu.Susam yağının hafif çikolata benzeri bi kokusu var o yüzden rahatsız etmiyo ve cldimde yağlı bi his bırakmadığı için rahatlıkla kullanabiliyorum.Bu karışımıda yine çatlaması muhtemel bölgelere uyguluyorum. Benim kullandıklarım ve tavsiye edebileceğim ürünler bunlar.Eğer sizinde kullanıp memnun kaldığınız ürünler varsa bunlara ek olarak paylaşırsanız çok sevinirim :)

16 değerli yorum:

Laedri dedi ki...

Zeynepcim bu durum malesef tamamen cilt yapısıyla alakalı.Ben hep çok zayıftım,liseden çıktığımda 43 kiloydum ve kalçamda çatlak vardı düşün.Hiçbir zaman kilo alıp veren biri olmadım,26 yaşımdayım ve bu yaşıma kadar tartıda en yüksek gördüğüm rakam 51,o kiloyla da hamile kaldım ama biliyorum ki cildim çatlamaya müsait.26. haftaya girdim,hergün bebe yağı sürüyorum sabah banyodan sonra,eve gidince Palmersin hamileler için olan losyonunu sürüyorum,gece yatmadan tekrar sürüyorum(iğrenç kokuyor bu arada)İlk zamanlar excipiali de kullanmıştım ama onu tavsiye etmediler,bitince eczaneye gittim eczacı hafif bir nemlendirici olsa da tıbbi bi ürün hamilelikte önermem dedi,doktor da tam bilinmediği için riske değmeyeceğini söyledi.Haberin olsun.Umarım bu dönemi minimum çatlakla hatta inşallaaaah hiç çatlamadan atlatırız:)

Zeynep dedi ki...

leadricim inşallah dediğin gibi olur canım :) excipiali kullanmam konusunda daha öncede uyarmıştın sen ama bu nemlendirici benim cildime çok iyi geldi o yüzden bırakamadım kollarıma bacaklarıma falan sürüyorum sadece umarım bi zararını görmem :/ demek o kadar zayıf olmana rağmen çatlak var hakikaten ilginç bi durum inşallah çabalarımız işe yarar :)

Laedri dedi ki...

Evet twitterdan uyarmıştım sanırım:D Ben de çok memnundum dediğim gibi,hatta yenisini almak için gittiğimde eczacı arkadaşım uyarmıştı.Şimdi bepanthol alıcam,onu da eskiden kullanıp memnum kalmıştım.İnşallah onun için de bişey demezler:) Hiç sorma,her akşam oturup karnımı bacaklarımı inceliyorum var mı bişey diye:) Tedbirimi alıyorum,olursa da artık yapacak bişey yok.Bebişler iyi olsun yeter o bize:)

♡♥ LucY ♥♡ dedi ki...

Tatlım maşallah sen teçhizatı sağlam kurmuşsun:) Ben hamilelik boyunca sadece sende de olan Mustela Stretch Marks Double Action'ı kullandım. O da sadece duş sonrasında. Şu an son ayımdayım ve maşallah daha tek bir çizik bile yok. Tabiki bakım şart ama asıl önemli olan genetik ve cilt yapısı. Annemde hiç çatlak olmamış ben buna bağlıyorum. Sende de olmaz diye tahmin ediyorum annende olmadıysa ama önlem almakta fayda var. Zaten 7.ayda falan belli oluyor ondan sonra azaltırsın kremlerini, tabi o zamana kadar hepsini sürmeye üşenmezsen de sana bravo. Ben bir kremi bile sıkılarak sürüyorum bazen:)

Zeynep dedi ki...

leadricim bepantholde iyidir doğru umarım onun içinde bişey demezler :) haklısın canım tabi önemli olan bebişler iyi olsun ;)

lucycim valla sonradan vahlanmamak için üşenmiyorum canım sürüp duruyorum :) iyi valla çok şanslısın sen böylede devam eder inşallah :) ben doğurana kadar sürücem kesin :D

mimozayım dedi ki...

Mustelayı bende kullanıyorum, sadece onunlada yetinmeyip Arko kremin en yağlı olanından ve bi hafta kadarda badem yağıda kullandım. Badem yağını bir hafta sürdüm olmayan tüyleri resmen kıl haline getirdi derhal bıraktım. Benim cilt tipimde çok kuru, çatlayacak biliyorum ama en aza indirgemeye çalışıyorum.

Zeynican dedi ki...

bu yağ karışımlarını hamile olan bir arkadaşım kapağı açılabilen bir roll-on içerisine doldurarak kullanıyordu gerçekten çok kolay oluyor tavsiye ederim.Sağlıkla kalın hep

Zeynep dedi ki...

mimozayım badem yağını kullanmam için banada tavsiye ettiler ama bende tüylendiriyo diye kullanmak istemedim hiç :)

zeynican teşekkürler :) rollon fikride çok mantıklıymış bende bulursam böyle bişey denerim :)

STYLE M dedi ki...

sebamed markasinin hamileler icin yagi var burada (almanyada) en iyisi diyebilirim.tr de varmi?
bir güzellik uzmani olarak diyecegim su ki catlak ve derin cizgiler tamamen cilt kalitesine baglidir.fakat yüz bakiminda en önemli unsur her aksam cildin temizlenmesi ve gece kremi kullanmaktir.sevgiler. saglikli ve mutlu bir sekilde kucagindada görürüz ins ;)

Zeynep dedi ki...

style m çok teşekkürler inşallah :) sebamedin bahsettiğin ürününü hiç duymamıştım bi araştırim türkiyede var mı yok mu :)

Aklımdan Geçenler Mideme Düşenler dedi ki...

doğum yapalı 4 ay oldu sanırım hemen hemen aynı ürünleri kullanmışız ama karnım dünya haritası gibi biraz genetik bir durum bu çatlama olayı umarım bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız sağlıklı günler....

Zeynep dedi ki...

aklımdan geçenler mideme düşenler kesinlikle haklısın cilt tipiyle alakalı..

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

dr um bana ne kullanırsam kullanıyım eger annemde varsa kesınlıkle bende de olacagını soyledı annemde yoktu ve bende de olmadı keza cıldım ınanlmaz kuru..ben mustela kullandım 3 tup bıttı sanırım ve cok memnun kaldım ıcın rahattı :))bu arada gogus uclarınıza son 1 ay kesınlıkle krem kullanın ben once mustela kullandım sonra earth mama angel baby nıpple butter aldım bebege sıfır zarar :)) ayrıca avent ın gogus kalkanlarını kullandım dogumdan sonra hem sutler dokulmuyor hemde gogus hava alıyor 2 kapaklı :)) cok sukur ne catlagım oldu ne gogusumde acı..paylaşmak ıstedım nacızane...sevgıler

Zeynep dedi ki...

kokosss kelebek çok teşekkür ederim,senin gibilerin tavsiyelerine gerçekten ihtiyacım var ;) söylediklerini not ediyorum kendime :)

merrapunzel dedi ki...

bende kakao yağı kullanıyorum

damla soysert dedi ki...

ben cildimin nemlenmesi için Bionem kullanıyorum. oldukça başarılı ve etkili bir ürün tavsiye ederim.