10 Haziran 2011 Cuma

Hamileliğim İle İlgili..

Hamileliğim ile ilgili bikaç bişey paylaşmak istiyorum.Belki bazı anne adaylarına ya da olmayı planlayanlara faydalı olur. İşin tıbbi kısımlarına fazla girmiycem sadece tecrübelerimi yazıcam.Öncelikle benim hamileliğim ne planlı ne de plansız bi hamilelikti.Önceden oturup planlamadığım bişey olduğundan açıkcası adepte olmak biraz zorladı.Daha doğrusu bu fikre alışmak,(hoş hala daha alışabilmiş değilim sanırım hormonlarım arasında annelik yok :D ) biraz zor oldu. Evde yeni birey olucak olması,kafamıza estiği gibi hareket edemiycek olmamız vs. bisürü şey kafamı kurcaladı durdu.Fakat tüm bunlar tabiki aşılmıycak şeyler değildi. Bu arada bu bebek hem benim ailemde hemde eşimin ailesinde ilk torun olucağı için çok şanslı olucak kesin,herkes pek hevesli :)İlk 3,5 ay fazlasıyla mide bulantısı ile geçti.Ciddi anlamda sıkıntılı bi dönemdi benim için.Ama allaha şükür yaşadığım tek sıkıntı buydu onun dışında hiç bir sağlık sorunu ile karşılaşmadım.O zaman midemi bulandıran şeylerden soğudum ve sanırım uzun bi süre böyle gidicek bu.Bu dönemde etrafımdakilerin tavsiyelerini dinledim ve tuzlu çubuk kraker,beyaz leblebi ile yaşadım diyebilirim bi süre.O süre içinde ek olarak sadece folik asit kullanıyordum.Allahtan bebek benden beslenmiyodu çünkü cidden hiç sağlıklı beslenemedim.Şimdi de durum farklı değil gerçi.Yeme ile ilgili bi sıkıntım kalmadı allaha şükür ama hala sağlıklı beslenemiyorum.Hergün olsa yiyeceğim balıktan bile soğudum ki kendisi en büyük protein kaynağı.En çok proteini peynir yiyerek süt içerek alıyorum.Hergün et yiyemiyeceğime göre şimdilik böyle idare ediyorum.Meyve hiç sevmediğim için nerdeyse hiç tüketmiyorum diyebilirim.Umarım en kısa zamanda doğru düzgün beslenmeye başlarım. Aş ermelerimde çok olmadı fakat bu hamilelik nasıl bişeyse alakasız yerlerde alakasız kokular alıp canımın istediği şeyler oldu. Ama en çok patates tükettim ve halen deli gibi tüketmekteyim :) Şimdilik hayatımda tuz ve turşu yasak.Bakalım daha neler yasaklanıcak :) Şuanda hamileliğin 18.ci haftasındayım yaklaşık 2 aydır kan ve vitamin hapı kullanıyorum.Yapılan tahlil ve tetkiklerdende bahsetmek istiyorum.İlk ay rutin kan testleri yapıldı.Kızamıkçık,toksoplazma falan hepsi temiz çıktı.3. ayda bebeğin sağlıklı olup olmadığına bakılması için ikili test yapıldı.Sonuçları beklerken açıkcası günler geçmek bilmedi benim için. Allah'a şükür bu testinde sonucu iyi çıkınca rahat bi nefes aldım.Şimdide her ay rutin kontrolümde dr.umun ağzının içine bakıyorum resmen iyi bişeyler söylesin bi sıkıntı olmasın diye.Allahım herkese sağlıklı bir hamilelik ve sağlıklı bebekler nasip etsin.Önümüzdeki ayda detaylı ultrasona giricem.Bebeğin organlarına bakılcak.Bunuda bi atlatim şimdilik başka bişey istemiyorum.Gelelim giyim kuşam meselesine.57 kilo ile hamile kaldım şuan 57.800 üm,göbeğimde pek çıktı sayılmaz ancak pantolonlarıma giremiyorum,daha doğrusu giriyorum fakat belleri çok sıkıyo. Klasik hamile pantolonları ve kıyafetleride hiç bana göre değil,taytlarda sıkıyo bunalıyorum diye düşünürken mangonun outletinde fotoğraftaki pantolonları gördüm ve 3 tane kaptım.Resmen benim için ve hamileler için üretilmiş :D Beli hafif likralı penye yüksek bel incecik keten kumaştan olan bu pantolonlar tam bi kurtarıcı oldu eğer arayış içinde olanlar varsa mango outlete baksınlar.Ben starcityden ve optimumdakilerden aldım.Başka renkleride mevcut. Diğer elbiseyide benettondan aldım.Gökte ararken yerde bulduğum bi elbise oldu benim için :)


6 değerli yorum:

♡♥ LucY ♥♡ dedi ki...

Zeynepçim ilk zamanlar ben de berbat haldeydim, hatta ete bakamıyordum bile bırak yemeyi. Ama hiç merak etme toparlanıyorsun. Yaşın da çok genç, Erken anne olmak pek çok açıdan avantajlı. İnşallah sağlıklı bir şekilde geçireceksin hamileliğini ve sağlıkla kucağına alacaksın, pozitif düşün ben hep öyle düşünüyorum:) Pantolonlar da süpermiş gerçekten, ben elbiselere geçtim, tiril tiril çok rahat, kocaman karınla pantolon bile bunaltıyor beni bu sıcaklarda, çok öpüldünnnn

Swotpisces dedi ki...

güzel bir hamilelik geçirin inşallah. :)

hayat güzel dedi ki...

dilerim minik zeynep'i sağlıkla kucağına alırsın:)

Laedri dedi ki...

LCW'de çok güzel hamile kotları var,yazlık bol kesim,buz mavisi ince kot ve bel bölgesindeki kumaş da penye ve incecik.Üst değil de pantolon gibi şeyler için LCW'ye bakmanı öneririm.Fiyatı da gayet uygundu,50tl civarı.

Selda dedi ki...

Allah bundan sonrası içinden daha fazla sağlık nasip etsin inşallah:)

Zeynep dedi ki...

lucycim pozitif düşüncem tavsiyeni dinliycem ;)

swotpisces inşallah :)

hayat güzel amin,tek isteğim bu :)

leadri çok teşekkürler öneri için :)

seldacım amin,hepimize inşallah :)