13 Ocak 2011 Perşembe

Enginar Seven Var mı?

Neden sağlıklı olan herşeyin tadı kötü,sağlıksız olan herşeyinde tadı güzel olur ? Enginarda bunun en güzel örneklerinden biri sanırım hernekadar zeytinyağıyla limonla falan pişirerek tadını güzelleştirmeye çalışsakta özünde bence lezzetsiz bi sebze.Karaciğerleri temizlediği bi gerçek hal böyle oluncada yemek farz oluyo :) Benim yaptığım bu tarif yapılabileceklerden en basit olanı.Tarifi internetten bulmuştum ama nerden oluğunu hatırlamıyorum.Öncelikle bu mevsimde taze enginar bulamıycağımıza göre konserve alıyoruz.Garnitürlerlede uğraşmak istemiyosanız hazır alıyosunuz benim gibi :) Enginarları bi tencereye dizip içine garnitür,tuz ve birazda şeker ilave ediyosunuz.1 bardak zeytinyağı ile 1 limonu karıştırıp enginarların üzerine döküyosunuz ve 1 bardakda su ilave edip 20 dakika orta ateşte pişiriyosunuz sonrada sevenler zevkle sevmeyenler zorla afiyetle yiyo :)
Bu tarifte benden yemek tarifi isteyenler için gelsin :)



6 değerli yorum:

SvGLove dedi ki...

Aa ben bayılırım;) Hem öyle tadı da hiç kötü gelmez bana;)
Bol portakal suyuyla pişiririm ben. Bak canım çekti şimdi, yarın yapayım ben de;)

MeLc dedi ki...

canım benimde en sevdiklerim arasında,hatta su saatte canım cekti yarına yemeğimde hazır ama kesin yapmam lazım kısazamanda, konservesini hiç denemedim ama umarım tadı tazesi gibi oluyordur

Zeynep dedi ki...

svglove ya keşke bende çok sevebilsem şu mereti :) demek portakal suyu ile pişiriyosun bende deniyim bari :)

melccim annem ve eşim yedi çok beğendiler konserve konusunda tereddüt etme yani canım :)

SERAP TAN dedi ki...

ben de ben de cook sveıyorum!Zeytinyağıyla yapılan her yemeği çok seven bir Akdeniz'li olarak,acaip bağlıyım zeytinyağlı enginara da.

tuğba dedi ki...

öğğğ. Hiç sevmem :P ama denemek lazım farklı tatları :)

Zeynep dedi ki...

sen sevmeye devam et serapcım bize uyma :D

tuğba bencede öğğğ ama sağlıklı işte :)