17 Aralık 2010 Cuma

Kedim İçin Yardım :(


Minnoşu tanımayanınız kaldı mı? Artık kalmamıştır sanıyorum,kendisi benim yeryüzünde yaşayan en sevdiğim canlılardan ama şu sıralar biraz huzursuzuz çünkü kızgınlık dönemimiz geldi :( Hemen kısırlaştırmak istemiyorum,anneliği tatsın öncelikle ancak şuanda gözümün önünde kıvrandıkça içim gidiyo.. Veterinerimiz yaşının henüz küçük olduğunu söylesede yıllardır kedi bakan arkadaşlarımın tecrübelerine dayanarak çiftleştirmenin uygun olduğunu düşünüyorum. 10 aylık van kedisi kızımıza yakışıklı erkek bi van kedisi arıyoruz.Aileside çok önemli benim için.Eğer varsa sizlerin ya da etrafınızda olanların uygun kedisi benimle irtibata geçerseniz çok mutlu olurum.Anlaşırsak çiçeğinizi,çikolatanızı alıp istemeye gelirsiniz ve minnoşumuzu başgöz ederiz :)

17 değerli yorum:

SERAP TAN dedi ki...

bu çapkın hatunumuz ınsallah en kısa zamanda yakışıklı adaylarını değerlendirir :)

Beyaz Büyü dedi ki...

Kızımız pek bir güzelmiş yahuu ((:
Bizimde aynı dertlerden müzdarip bir beyimiz var.. Yalnız kendisi çok yakışıklı ve tatlı bir iran ((:
Ama siz illa Van derseniz, biz yolumuza bakarız (((:

Leah dedi ki...

10 ay çok ufak değil mi ya :/

Benim fazla bilgim yok ama kıyamam ki ben buna, kendisi bebek daha nasıl bebişleri olsun :(

tuğba dedi ki...

Yaa Hayırlı olsun :)) ne güzel yavrularının olmasııı :)) yakında olsaydım yavrularına talip olabilirdim..

isabel dedi ki...

çok sevimli bir yazı olmuş bu:)
hayırlısı olsun inşaallah..
keşke kedim olsaydı :)

Zeynep dedi ki...

serapcım inşallah :)

beyazbüyü bu konuda hiç bilgim yok açıkcası eğer bi sakıncası olmassa ikisininde sağlığı açısından neden olmasın :)

leahcım bende öyle düşünüyodum ama dediğim gibi tecrübeli arkadaşlardan öğrendiğim kadarıyla olabilirmiş :)

tuğbacım eşini bulabilirsek dediğin gibi pek güzel olucak yavrular :)

isabelcim çok teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

iran kedisiyle van kedisinin karışı nası da güzel olur yalnız :D bayılırımm

ece dedi ki...

amaan yerim ben onu :D bizimki de ilk kızıştığında napıcamızı şaşırmıştık geceleri yanında olalım diye uyumadığımız olmuştu başında bekliyorduk annemle beraber:D bizimki şuan 2yaşında kısırlaştırmadık hap veriyoruz :D ama çiftleştirmeden önce öbür kedinin sağlıklı olmasına dikkat etmeni öneririm. insan kıyamıyor yahu bunlara :D

nora dedi ki...

Ah Zeynep Hanim, yanliş anlamazsaniz, bu konudaki fikirlerimi paylaşmak isterim...

10 ay bir kedinin kisirlaştirilmasi için uygun bir sure, o konuda aklinizda bir soru kalmasin... Yanliş hatirlamiyorsam kizim Cappy'yi kisirlaştirdiğimda 9 aylikti... Aşaği yukari 7-8 aylikken erişkin birer kedi oluyorlar zaten, kimi farkli irk/cinsler daha erken bile olgunlaşabiliyor...

Eşimle ben de bu kisirlaştirma olayina başta çok karşiydik.. Hatta bu sebeple erkek kedim MuMuk'u uzun sure ameliyat ettirmedik ve kelimenin gerçek anlamiyla eziyet çektik hep beraber.. :/ Şimdi dusunuyorum da ne gereksizmiş...

Evcil hayvanlarimiza "anneliği bir tatsin" gozuyle bakmamiz aslinda cok da dogru değil, onlarin çiftleşme durtusu tamamen soylarini devam ettirebilmek amaciyla mevcut. Ayrica dişi kediler yanilmiyorsam birden fazla kediyle birlikte oluyorlar bu kizginlik doneminde... Yani bir eş bulsaniz dahi -ki anlaşamayabilme ihtimalleri de var- tek bir eş adayiyla sorun cozulmeyebilir...

Tum bunlarin dişinda; doğum yapmak evcil hayvanimiz için oldukça da yipratici bir sureç... Ustelik sonrasinda o yavrulara en az sizin kadar iyi bakabilecek, onu sonrasinda sokaklara terk etmeyecek bir yuva bulmak da sizin için inanilmaz yipratici olacaktir :/

Dişi kedilerin kisirlaştirma ameliyatinin bir faydasi ise, ileriki yillarda oluşabilecek rahim komplikasyonlarinin ihtimalini de ortadan kaldiriyor olmasi... Ne yazik ki bu tarz problemler en sık rastlanan hastalıklar arasinda.. :/

Diğer kizim Sissy de geçtiğimiz ay kizginlık donemine girdi, 4-5 gun boyunca hiç susmadi, yerlerde yuvarlandi, Mumuk'un peşinde bitap duştu ancak sonra birden bire durdu; veterinerim de soylemişti, 15-20 gun arayla yaşarsiniz bunu diye. Cidden soylediği gerçekleşti.. Şimdi onu da yilbaşindan hemen sonra kisirlaştiracağiz.

Bu arada şunu da belirtmeden geçmeyeyim, bizim en korktuğumuz şeylerden biri de ameliyat sonrasi bebeklerimizin huylarinin değişebileceğiydi ancak 2 kedimde de deneyimlediğim kadariyla soyleyeyim, bu tam bir palavra =) Hala ayni kudurukluklara devam :D

Sonuç olarak, bu kız neden bu kadar ahkam kesiyor derseniz, inanin ben de kendi bebeklerim için zamaninda çok araştirdim ve çok dusundum... Burada da bu bilgileri paylaşmak istedim... Çok uzattiysam kusuruma bakmayin...

Sevgiler...

modda twin dedi ki...

hahahahahaha :)) duvagını ben tasarlarn sözüm olsn :) ekürünede papyon yaparım cok ciddiym :) dehset bi fikir diilmi tasarımcym bu arada :)

Zeynep dedi ki...

adsız bakalım birbirlerini severlerse görücez artık sonucu :)

ece hasta gibi oluyolar dimi insanın başından ayrılası gelmiyo
:( bakalaım eğer çiftleşme olmassa bizde haplarla idare etmeyi düşünüyoruz şimdilik :)

noracım değerli fikirlerini paylaştığın için çok teşekkür ederim senin gibi bilgili insanların düşüncelerine çok ihtiyacım var ;) söylediklerinde çok haklısın aslında ama bizde bu konularda fazla bilgiye sahip olmadığımız için eşimle epey git gel yaşadık kısırlaştırsakmı hapmı versek yoksa aşımı yaptırsak falan diye en sonunda bikere çiftleştirelim dedik bakalım uygun eşide bulduk eğer birbirlerinden hoşlanmazlarsa yeniden eş aramayı düşünmüyorum senin dediğin gibi kısırlaştırmak en iyisi ;) kızgınlık dönemindeki hasta gibi olan hali içler acısı gerçekten gözümüzün önünde resmen can çekişiyodu hayvan aynı şeyleri birdaha yaşamak istemiyorum zaten :) ayrıca tekrar tekrar teşekkür ederim bu bilgileri bizimle paylaştığın için :)

moddatwin iyi fikirmiş :D

deryaşş dedi ki...

Açıkçası sana tek bir şey söylemek isterimki , 5yıl veteriner hekim olmak için okuyup bu işi yıllardır yapan bir hekimin sözünden daha güvenilir olmayacaktır kedi besleyenlerin sözleri.
Acele etme biraz kıvranır bir süre ama o dönem sonra geçer yılda 1 veya iki kere kızgınlık gösterirler zaten katlanılmayacak birşey değil.
Daha 10 aylık minnoşun çiftleşecek ve 2 ay su gibi geçecek ve belki 3 belki 5 yavru olacak tecrübesizce yavrular doğunca ne yapacağını da bilmeyeceksin . anneden süt gelmezse nasıl besleyeceğini ,, bu tarz şeyleri araştır ve sabret bi dahaki sefere çiftleştir derim :)

Zeynep dedi ki...

deryaşş haklısın aslında tabi ama bunca yıldır kedi sahibi olup onlarla birebir benim yaşadığım şeyleri yaşayan insanların tecrübeleride benim için önemli bakalım bugün adayımız gelicek eğer birbirlerinden hoşlanmazlarsa zaten birdaha böyle bi arayışa girmiycem ;)

deryaşş dedi ki...

ben kedimi çiftleştirdiğim için böyle konuşuyorum :) çok yakın bir arkadaşım veteriner hekim olmasa zor çiftleştirdim,çok yardımcı oldu . Öncelikle çiftleşirlerse çok iyi mamalarla beslemeye çalış , 2ayın ilk ayında fazla kilo almayabilir doğum yaklaştıkça tonbikleşicek :) sonra 2ay dolunca zaten doğum oldu olacak kıvama gelir , kızına bi yer ayarla evde atılacak çarşaflardan falan.orda doğurup doğurmayacağı kesin değil ama sen yer yaparsan (karanlık kutu gibi biyer ) o senin ne amaçla yaptığını anlar. doğumdan önce benm kızım bana miyavlayarak başka bir odaya kadar götürdü.odaya gittiğmde uyudu ve sustu. arada miyavlıyodu(sanırım sancıdan) sonra ben doğurmaz heralde dedim ve yattm viiik diye bir sesle uyandım ve bebeği gördüğümde inanılmaz heycanlandımelim ayağım titredi. kızımn ilk doğumu olduğu için korkmuştu poposunu duvarlara dayadı. zorla yerine yatırdım sonraki bebekler doğdu. ve plesentayı senin yırtman gerekebilir, göbek bağını kesmen gerekebilir. sonrasında anneden süt gelmezse enjektör veya biberonla beslemen gerekebilir. bunları anlattım ben tecrübesiz olduğumdan çok heyecan yaptım sen araştır da böyle heyecana kapılıp yanlış bişey yapma:)

Zeynep dedi ki...

deryaşş çok teşekkür ederim kedilerimiz çiftleşemedi ama senin verdiğin bilgiler çok iyi oldu resmen heycanla okudum yazıklarını :)

Yelda dedi ki...

ya zeynep aynı zamanlarda aynı şeyleri yaşamışız benimki de yaklaşık o sıralar kızgınlık dönemine girdi ama ben malesef kısırlaştırmak zorunda kaldım. hadi hayırlısı yakında kardeş çıkmazsak iyidir :)

Zeynep dedi ki...

=)) tesadüflere bak