19 Ekim 2010 Salı

Kakaolu Kek Yaptım :)


Hayatında keki bile ilk defa yapmış biri olarak nasıl olduda yemekteyize katılmayı cesaret ettim ben acaba :) Sanırım hamur işlerine değil yemeklere çok ilgim var ondan.Bugün misafirim gelicek diye ilk defa kek yapim dedim misafirler gelmedi kekin tamamı bize kaldı :D Tarif yine internetten, ben sevdim hem hafif hemde güzel oldu eğer kek seviyosanız kesinlikle denemelisiniz ;)
Malzemeler: 2 çorba kaşığı tereyağ,2 çorba kaşığı nutella,1 su bardağı ılık su,1 yemek kaşığı dolu dolu nescafe,1 su bardağının yarısı kadar şeker,2 yemek kaşığı kakao,2 yumurta,1.5 su bardağı un,1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya.
Yapılışı:Yağ ve nutellayı ocakta eritip üzerine ılıksuyu, şekeri,kahveyi ve kakaoyu ekliyoruz.Şeker eriyene kadar ocakta karıştırıyoruz.Diğer taraftan unu,kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek derin bir kaba koyuyoruz,kakaolu karışım ılıyınca una ekleyip elle çırpıyoruz.Başka bi tarafta 2 yumurtayı köpük köpük olana kadar mikserden geçirip karışıma ekleyip karıştırdıktan sonra önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 40 dk. pişiriyoruz.Afiyet Olsun :)

6 değerli yorum:

Gokce dedi ki...

Çok güzel görünüyor Zeynep :) Ellerine sağlık.mmmm canım istedi şimdi bak (:

Zeynep dedi ki...

afiyet olsun şekerim :) yapılışı kolay yaparsın sende canın her çektiğinde :D

Lucy dedi ki...

Bu tarifi mutlaka deneyeceğim, ne de olsa içinde nutella var:D

Serpil dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Bir şey sorcam aacaba kalpli kalıpta mı yaptın? benim öyle bi kalıbım var ancak kullanamıyorum malzeme miktarından dolayı kalıba fazla geliyor. merak ettimm..

Zeynep dedi ki...

lucycim dene mutlaka ;)

serpil çok teşekkür ederim :) kalpli kalıp kullandım evet,şu kilitli olanlardan piştikten sonra kilidi açıp keki içinden çıkarıyorum..

Adsız dedi ki...

zeynep biftekli krep sarmanın tarifini verirmisin? şimdiden tskler