25 Eylül 2010 Cumartesi

Kıymalı Börek

Yemekteyizin üzerine yine bir yemekteyizdeki tarifle devam edelim.Bugün Sedat Bey'i arayıp yaptığı böreğin tarifini aldım.Basit bi tarif ve belki bi çok insan kolaylıkla ve sıkca yapıyodur bu böreği ama ben ilk defa yaptım ve belki benim gibi ilk defa yapıcak birileri olabilir :)
Tüm malzemeleri göz kararı kullandığım için miktar belirtemiyorum.
İhtiyacımız olan malzemeler:Soğan,kıyma,yeşil biber,salça,yufka,kaşar peniri,tuz ve isteğe bağlı baharatta kullanabilirsiniz.Önce soğanları ardından biberleri ilave ediyip iyice kavuruyoruz ve kıymayıda ilave ediyoruz,içine çok az miktarda salça katıyoruz ben tüm yemeklerimde biber salçası kullanıyorum sizde seviyosanız kullanabilirsiniz. Harcımız bu kadar.Daha sonra iki kat yaptığımız yufkayı üçgen şekilde kesip içine harcımızı ve kaşar peynirini ilave edip sardıktan sonra kızartıyoruz.Üzerine ister sarımsaklı ister sarımsaksız yoğurt ve yağda kızdırılmış pulbiber ilave edip servise hazır edebilirsiniz.İsterseniz sadede yiyebilirsiniz ama bu şekilde yalancı mantı ya da sosyete mantısıda diyolar ona benziyo :) Bence gayet pratik ve doyurucu bir lezzet..

15 değerli yorum:

cingifilli dedi ki...

enfes görünüyoo.ilk fırsatta denemelyim:)

Kamile dedi ki...

Mukemmel gozukuyor

hayat güzel dedi ki...

çok lezzetli görünüyo valla, yoğurtlu salçalı sosu çok seviyorum (ben ona mantı sos diyorum:) ellerine sağlık canım ilk fırsatta deniycem:)

Zeynep dedi ki...

cingifilli mutlaka denemelisin canım :)

kamile sen bide tadına bak ;)

hayat güzeş teşekkür ederim:) mutlaka denemelisin canım :) biz mantı için sos yaparken sadece tereyağ ve biber salçası ile yaparı birde öyle dene sos daha lezzetli oluyo ;)

STYLE M dedi ki...

hem kasarli hemde yoghurt dökmüs gelde yeme ;))

Adsız dedi ki...

Zeynep hanım emeklerinize sağlık birde programda yaptığınız Yalancı Tavuk göğsünün tarifini bloğunuzda yayınlarsanız çok mutlu olucam teşekkürler.....

Zeynep dedi ki...

style m gerçektende yenmiycek gibi değil ;)

adsız teşekkür ederim :) en kısa zamanda yayınlıycam ;)

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyo eminim tadıda mükemmeldir.ben de yarışmada yaptığınız etli krepin yapılışını kaçırmıştım onu da eklersen çok sevinirim....

benimadımayşesoyadımgül dedi ki...

zeynepcim sabh sabah nasıl cnm çekti bi bilsen,ellerine sağlık : ) Ben çok tv izlemediğimden göremedim seni ama videoları bulup bakıcam müsait olduğumda : )

Adsız dedi ki...

ben ayşe
kremalı mantar çorbasını da mı sen yapmıştın acaba

Zeynep dedi ki...

adsız teşekkür ederim :) en kısa zamanda ekliycem :)

ayşegülcüm teşekkür ederim :) yapılışı çok basit canın herçektiğinde yap canım :)

ayşe evet mantar çorbasınıda ben yapmıştım onun tarifini aylar önce paylaşmıştım bloğumda yemek tariflerim başlığında bulabilirsin :)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

vay vay vay aferim çıtırıma :)

Zeynep dedi ki...

aman efendim sizin sarmaların yanında benimki neki :):)

Elif.. dedi ki...

Börek nefis gözüküyor.Ellerine sağlık canım..

Sinejan dedi ki...

Merhaba, bakmak yetmedi yazmalıyım, çok lezzetli görünüyor, sırada bekleyen çok tarif var ama bunu ilk sıraya alacağım galiba...