29 Eylül 2010 Çarşamba

Yalancı Tavuk Göğsü

Yine yemekteyizde yaptığım ve yine tarifi istenen bi tatlı.Yarışmadada söylediğim gibi benim en iyi ve tek yapabildiğim tatlıdır kendisi.Yiyen herkes tarifini ister o derece.Buyrun sizler için tekrardan yaptım fotoğrafladım ve işte tarifi :)
2-3 yemek kaşığı margarin ya da tereyağ,1 su bardağı un,1 yemek kaşığı buğday nişastası,1 Litre süt,1.5 su bardağı şeker,1 paket vanilya isteğe göre 1 adet falım sakızda kullanılabilir.

Önce yağımızı eritip un ve nişastayı ekleyerek iyice kavuruyoruz.Kavrulduktan sonra üzerine sütü,şekeri ve vanilyayı ekleyerek karıştırıyoruz.Topak topak olabilir korkamayın iyice karıştırın ve kaynadıktan sonra( eğer sakız ile yapıcaksanız kaynarken içine atın ve iyice erimesini bekleyin) 5-10 dk. arası rondodan geçirin( ne kadar uzun süre rondodan geçirirseniz çok daha güzel olur ) akışkan ama biraz katı bi kıvam oluşmaya başladığından tekrardan ocağa koyup 30sn kadar kaynatın ve servis tabağına boşaltın. Oda sıcağından soğuduktan sonra buzdolabına kaldırın ve soğuduktan sonra ister tarçınla ister çikolata sosu ile servis edebillirsiniz.Afiyet olsun :)

9 değerli yorum:

zOiplaNet dedi ki...

İşlerden dolayı yarım yamalakta olsa izledim Zeynep'cim. Hem izledim hem izlettirdim. Herkes hayran oldu sana. Arkadaşım derken gurur duydum. 41 kere maşallah sana, anneciğine ve ablana. Tam tahmin ettiğim gibi harikaydın. Akşama etimekli patlıcan salatası yapıcam. Yerken de kulakların çınlıycak ona göre ;)

Zeynep dedi ki...

zoicimm çok teşekkür ederim :) bende sizin bu harika yorumlarınız karşısında gurur duyuyorum kendimle :) salatayı yapınca paylaş muhakkak beğenip beğenmediğini :)

Bulutmavisi dedi ki...

Bunun orjinali tarçınlı !!! Benimkinin üzerine lütfen tarçın koyup getirin :D Zeynebim ellerine sağlık canm tarif için ayrıca teşekkürler sen burada paylaştıkça daha bir mutlu oldum tarifleri...O gün pek aklımda kalmamıştı :/

Zeynep dedi ki...

:) zıkkımın kökünü yesin malum zat :D rica ederim canım afiyet olsun :)

Adsız dedi ki...

Zeynep hanım çok teşekkürler...Hafta sonu evimde mutlaka yapıcam.Ellerinize sağlık...

Zeynep dedi ki...

afiyet olsun efendim :) deneyin pişman olmuycaksınız ;)

deniz dedi ki...

resimleri görünce bu yemekteyize katılmıştı dedim ve gerçekten öyle imiş yarışmada seggilediğniz davranışlar çok hoştu..

Zeynep dedi ki...

çok teşekkür ederim :)

melisa dedi ki...

zeynepcim güzel tariflerini de bekliyoruz en kısa zamanda eee sen yaparsında güzel olmaz mı:) sabırsızlıkla bekliyorum...