22 Eylül 2010 Çarşamba

Etimekli Patlıcan Salatası

Aslında bu salatayı tekrardan yapıp fotoğraflayıp öyle paylaşıcaktım ama çok fazla kişiden tarifini isteyen yorumlar ve mailler aldığım için ertelemek istemedim.İzleyenler görmüştür zaten nasıl olduğunu.Yemekteyiz yarışmasına katılmadan önce değişik bi salata tarifi ararken portakal ağacından buldum bu tarifi.Önce yemeğe gelen arkadaşlarım için yaptım ve güzel yorumlar alınca yemekteyiz menüsünede koymaya karar verdim.Malzemeleri ben kendim yaparken kullandığım kadarını yazıcam, siz isteğe göre arttırabilirsiniz.

Malzemeler: Yarım paket tuzsuz etimek,2-3 adet patlıcan,2-3 adet domates,yoğurt,sarımsak(isteğe bağlı),zeytinyağı,sirke(1 yemek kaşığı kadar),karabiber,tuz,kırmızı pul biber ve kekik.Ölçü belirtmediğim tüm malzemeleri göz kararı koydum.Süslemesi için de közlenmiş kırmızı biber.
Yapılışı:Patlıcanlara pijama deseni vererek soyuyoruz ve ister küp küp ister yarım ay şeklinde doğruyorup kızartıyoruz. Domatesleri rendeleyip içine tüm baharatları,zeytinyağını ve sirkeyi ekleyip kızarttığımız patlıcanlarıda (yağını iyice çektirdikten sonra) ekliyoruz. Servis kabına etimekleri kırıp üzerine patlıcan salatasını yayıyoruz ve üzerine sarımsaklı yoğurt döküyoruz.Kırmızı köz biberlerlede dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.



Fotoğrafı portakal ağacı sitesinden aldım.Diğer güzel tariflerine bakmak için: http://www.portakalagaci.com/

7 değerli yorum:

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Onu bunu bilmem ama Yemekteyiz'de süperdir bebeğim değerini bilemeyenler utansın.

Bulutmavisi dedi ki...

hahaha bugün konuşmuştuk daha aile içinde :D Hiç önemli değil hatırlayamamamız ben Zeynep'ten alırım demiştim :) Kalp kalbe karşı derler sende paylaşmışsın.Ellerine sağlık tekrardan <3

cemre dedi ki...

ben seni kaçırdım ama:( dün izledim birinci sendin umarım böle devam eder

Zeynep dedi ki...

edacımmm çok teşekkür ederim canım :) yorumun beni çok mutlu etti :)

gökçecimmm afiyet şeker olsun ;)

cemrecim yarın görücez artık :)

Adsız dedi ki...

zeynepcim etimekler yumuşuyor mu sertmi kalıyor ben de arkadaşlarıma yapmayı düşünüyorum da

Zeynep dedi ki...

yumuşacık oluyolar :)

*Dilos* dedi ki...

Yemekteyiz i bi aralar çok takip ediyordum patlıcan delisi olarak bu tarifi çok beğenmiştim ama not alamamıştım şimdi sizin blogunuzla tesadüfen karşılaştım ve bu tarifi gördüm :) bugunun tesadüfü bu olsa gerek. Ellerinize sağlık :)