8 Mayıs 2010 Cumartesi

Patatesli ve Mantarlı Börek

Uzun zamandır yemek tarifi paylaşmıyodum çünkü değişik bişeyler yapmıyodum :) Dün ilk defa börek yaptım annemin tarifiyle sizlerde de paylaşmak istedim yiyen herkes çok beğendi.Öncelikle neden hem mantarlı hem patatesli açıklıyim :) sadece patatesli yapıcaktım mantarlarımın son kullanma tarhi gelmek üzeriydi bozulmasın diye onuda araya kattım. Gelelim nasıl yaptığıma.Kullandığım herşey kendi göz kararıma göre oldu,önce bi tencerede 5-6 tane orta boy soğanı sıvı yağda kavurdum.


Başka bi tencerede patatesleri haşlayıp püre haline getirdikten sonra içine kavurduğum soğanın bi kısmını,karabiber,tuz ve kırmızı pulbiber katıp karıştırdım.



Aynı şekilde mantarlarıda kavurup içine kırmızı pul biber,karabiber,tuz ve yine kavurduğum soğanı ekleyip karıştırdım.



Başka bi kaptada yufkaya sürmek için 3 yumurta,1 su bardağı kadar yoğurt,biraz sıvı yağ ve suyu(annem kabartma tozuda kullanıyo) karıştırdım.



Yufkayı yayıp bu karışımdan sürdüm ve üzerine bi kat daha yufka koyup yine karışımdan sürdükten sonra sigara böreği gibi kestim ama biraz daha büyük üçgenler şeklinde.







Üzerine iç malzememi koyduktan sonra resimdeki sardım ve üstüne yufkaların içine sürdüğüm karışımdan(bu karışım yumuşacık yapıyo) sürüp biraz galete unu ve çörek otuyla süsleyip 180 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık yarım saat pişirdim.İlk deneyimim olduğundan mıdır bilmiyorum şekilleri pek bi kayık olsada gayet lezzetliydi.





4 değerli yorum:

Tuğba dedi ki...

hmm bu börekler harikaydı gerçekten ;) mantarlısıda patateslide gece gece mideye indirilmişti... Eline sağlık şeker

Zeynep GÜRBÜZ DUMAN dedi ki...

afiyet olsun bacım :)

gülşen dedi ki...

zeynepcim blogun hayırlı olsun:)
yeni görüyorum daha şöyle bir keşfe çıkayım nevar ne yok:)
böreklerin harika görünüyor ellerine sağlık mmm

Zeynep GÜRBÜZ DUMAN dedi ki...

gülşencimm çok teşekkür ederim canım :)