31 Mayıs 2010 Pazartesi

Boykot İsrail!

İsrail dediğin nedirki sadece İstanbul kadar nüfusu olan Konyanın yüz ölçümünün yarısı kadar yere sahip olan şerefsizler topluluğu....
Akşam eşimle taktık puşilerimizi aldık filistin bayraklarımızı Levent'e israil konsolosluğunun önüne gittik,binlerce insan vardı,o kadar kalabalığın tek bir amaç için toplandığını bilmek, hep bir ağızdan söylenen sloganlar insanı inanılmaz bi şekilde duygulandırıyor.Yinede 11 milyonluk nüfusa sahip istanbulda böyle bi olayda binler değil milyonlar olmalıydı...Birde yaşadığım ilginç bişeyi paylaşmak istedim, kalabalığa karışırken bi kaç kişinin benim hakkımda'açık maçık helal olsun gelmiş' demesi çok garibime gitti,ama sonrasında anladım neden böyle söylediklerini gelenlerin çoğunluğu kapalı insanlardı.Halbuki bu eylemin açık veya kapalı olmayla hiç bir ilgisi yok,sonuçta ben açık bir insanım ama neticede müslümanım, anlayamadığım gerçekten o kalabalıkta neden çok az açık insan vardı bu sadece başı kapalı insanların meselesi olarak mı algılanıyor?



11 değerli yorum:

Adsız dedi ki...

Gerçekten sizleri anlamakta güçlük çekiyorum. Dün aynı zamanda İskenderun'da aynı şekilde hain bir saldırı düzenlendi 6 şehidimiz varken Filistin için toplanıp boykota katılıyorsunuz. Çok üzülüyorum sizin gibilere...

Zeynep GÜRBÜZ DUMAN dedi ki...

Sayın adsız, o güzel beynini benim gibilere üzülmek için yorma sen.Dünkü iskenderundaki saldırıya,ölen şehitlerimize tabiki üzüldüm malesef pkk ile bi iç savaş zaten gündemde ve dün olanlar tesadüf değildi.israil-pkk-mossad üçlüsünün beraber çalıştığının göstergesidir.Ayrıca bu konu üzerinde durmuş olmam şehitlerimize değer vermediğim anlamına gelmez ve bu konu üzerindeki hassasiyetim kmseyi ilgilendirmez.Filistine yardım için giden geminin ne yardımlar toplandığını,ne şekilde gidildiğini babam sayesinde yakından takip ettiğim için ve mavi marmaranın içinde tanıdıklarımız olduğundan bu konuyla yakından ilgileniyorum.Ok eğer yeterince tatmin edemediysem ki öyle bi amacım yok rica ediyorum bu bloğa birdaha girme...
Ayrıcaaa şehitlerimiz ve aileleri için ailecek ne tür yardım yaptığımızı burda yazarak deşifre etmeyi doğru bulmuyorum,klavyenin başına geçip bunları yazıcağına keşke sorsaydın şehitlerimiz içinde bişeyler yapıyormusun diye ?

Adsız dedi ki...

Neden Filistin bayrağı ben bunu anlamıyorum? Sanki gemide öldürülenler Türk değilde Filistin halkıydı. Bende bunu anlamıyorum işte.

Zeynep GÜRBÜZ DUMAN dedi ki...

Bende bi insanın görüşünü bildirirken neden cesurca adını kullanmadığını anlamıyorum ;)
Ayrıca gemide gidenlerin içinde sadece türk değil,bi çok ülkeden insan vardı hatta papaz bile vardı ve benim orada olma amacım israil yüzünden zor durumda olan bütün insanlara destek olmaktı.Neden filistin bayrağı çünkü o geminin oraya gitmesindeki amaç filistin halkına yardım etmekti bundan bir yıl kadar önce de filistine saldırıldığında yine filistin bayraklarıyla aynı yerdeydi herkes filistin bayraklarıyla filistinin yanında olduğumuzu gösteriyorduk ama aynı zamanda türk bayraklarıda vardı olmadığını nerden çıkardın anlayamadım.Bence bu konuyu daha fazla uzatmanın alemi yok çünkü millet olarak zaten yeterince zor günler geçiriyoruz...
Ve demekki senin gibi düşünen insanlar yüzünden o kalabalık binlerdeydi milyonlar olması gerekirken,şimdi daha iyi anlamış oldum.Teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

Adım Manolya Öykü Değerli adsız olarak yazdım cünkü ilk defa bir blog'a yorum yapıyorum o kolayıma geldi. Üstteki arkadaşında benimde kötü bir şey söylediğimizi sanmıyorum neden bu kadar çıkıştığınıda anlamış değilim. Herkes İstanbul'da olmak zorunda değil sonuçta. Ben İskenderun'da yaşıyorum şu küçük yerde de onbinler yürüdü orada yürümediğimi nereden çıkardın ki? Sonuçta yapılan eylemin amacı İsrail'in davranışını kınamak İsrail'in davranışı neydi gemideki zararsız yardım götürmeye çalışan insanları öldürmekti yardımın ulaşmasını engellemekti. Bir Türk olarak kesinlikle Türk bayrağı taşınması gerektiğini düşünüyorum ve savunuyorum geçen senede yapılan kötülük Türk'e değil Filistin'e karşıydı o zaman tabi ki Filistin bayrağı taşıyacaksın ama eylemler amacından sapıyor.

Zeynep GÜRBÜZ DUMAN dedi ki...

Çıkıştığımıda nerden çıkardın bu benim çıkışmış halim değil ;) Ayrıca ben sizi eylemlere katılmamakla itham etmedim sizin gibi düşünen insanların katılmadıklarını söyledim.Gemide ölen ya da yaralanan insanlarda filistin için ordaki müslümanlar için Allah yolunda şehit olmaya gittiler o yüzden de filistin bayrağı.Bu konu üzerine daha konuşulucak o kdar çok şey varki aslında, mesela ölü sayısını az olarak bildirmeleri ve bi çok ölünün israil tarafından denize atıldığı gibi...Bu konuda benim hassasiyetim ister filistin bayrağı taşırım ister türk bayrağı kimseyi ilgilendirmez.Bu blog benim alanım istediğim düşüncemi yazarım eleştirilere açığım ama yargılamak da kimseye düşmez..

Adsız dedi ki...

Kım ne derse desın bu ulkenın kapalı goruslu cahıl ınsanlarının evet demesıyle artık ne Turkıye kaldı Ne de Turkıye Cumhurıyetı yazık... Bızım gıbı ınsanlara, kazanılmıs olanıda korumayı Basaramadık...Insanlar artık Türk olmaktan utanır hale geldı....

Zeynep dedi ki...

Adsız bi HAYIRcı olarak sana kesinlikle katılıyorum!

Adsız dedi ki...

Gemi gelmesin yoksa ates acariz demis israil en basta; cunku amaciniz yardim degil demis (hakikaten yardim gemisinde niye o kadar carsafli coluklu cocuklu insan oldugu merak uyandiriyor). gemiye son anda bu istihbarati alip binmeyen devlet adamlari da var. israil gemiye adam cikartirken gemidekiler saldirmaya baslayinca onlar da kendilerini savunuyor. olay gorundugu gibi degil nihayetinde. on yillarca hicbir politik iliskilerimiz olmayan bir ulkeye neden bu kadar arka cikiyoruz anlamiyorum. gercekten onlarca yuzlerce sehit veriyor bu ulke kac kisi yurudu ? hepsi ortbas ediliyor. bu tepki sonucta savas yuzundense hadi bir gun kore bir gun irak bir gun somali bir gun kenya bir gun afganistan bir gun iran..... icin yuruyelim, paso yuruyelim her gun yuruyelim 70-80 kusur ulke var ama kimse bizim icin yurumesin. hani boykotlar da yuzey olcumu olarak kucuk ama gucu buyuk ulkeler icin cok da tin ya.. provakasyonlara cok da alet olunmamali diye dusunuyorum. bu ulkenin filistinden ziyade cok daha onemli sorunlari var. israil le durduk yere iliskileri bozmak amerikayla iliskileri bozmak dolayisiyla turkiye icin bir tehdit demek. hem de bos yere, durduk yere. simdi durduk yere bizim amerikaya ihtiyacimiz yok gibi cengaverlik yapmak da mantiksiz. bize disaridan bir ambargo koyasalar asil toptan batariz. ulkemdeki onlarca insan ilac bulamadigi icin olur bir kere her seyden once.
Dr. Meltem Yilmaz

Zeynep dedi ki...

Meltem hanım söylediğiniz bi çok şeyde haklısınız aslında,amerikaya muhtaç olduğumuz gün gibi ortada evet ilişkileri bozmamamız gerekiyor ama şahsen ben göz göre göre müslümanlara yapılan haksız saldırılara karşı bi müslüman olarak sessiz kalamıyorum,aynı şey şehitlerimiz içinde gerekli tabi.. ve tabiki bu ülkenin daha önemli sorunları var AKP hükümeti gibi bugün imralıdan tehditler savuran şerefsiz gibi,işsizlik gibi... bunlara karşı protestomu ancak sandık başında yapabiliyorum..

Adsız dedi ki...

Doğru söze ne denir Zeynepcim :))) Yalnız ben master ıcın L.a deydım sankı bızım gıbı okumus gencler Cumhurıyetı devam ettırecek kımı kandırıyorlarsa o kadar kör cahıl ınsan var kı bır komure bır buzdolabına tav olan ve bundan sonrada olacak kımse bosuna umutlanmasın bu ülkede kımın borusunun ottugu her sekılde bellı. Keske hıc gelmeseymısım dedım durdum ama bu Türkiyenın bu Türk vatandaslarının kürt gibi düşüncelere sahip oldugunu görünce erken zamanda buralardan gıtmeye karar verdım... Bizden adam olmaz dıyerek yorumumu sonlandırıyorum... Hosca kal...