24 Aralık 2009 Perşembe

Kremalı mantar çorbası


Bugün ilk defa yine çok sevdiğim bi lezzet olan mantar çorbasını kendim yapmaya karar verdim.Bugüne kadar hep hazır yapıp içerdik,büyük hataymış!Yapılışı hem kolay hemde inanılmaz lezzetli,daha önce internetten tarifini almıştım ama yapmak nasip olmamıştı geçenlerde ekranların en ilham verici programlarından! biri olan yemekteyizde Yeliz'i mantar çorbası yaparken izledim, bendeki tarife göre çok daha kolaydı ve hemen hafızama kaydettim tarifi,normalde ne elimin ne de gözümün ayarı yoktur ama bu çorbayı tamamen göz kararı yaptım.Buyrun efendim tarifi,benim gibi mantar severler için kesinlikle denenmesi gereken bi lezzet;
Tereyağı ve unu iyice kavuruyoruz,üzerine küçük küçük doğranmış mantarları,tuzunu,karabiberini ilave edip kavrulmasını bekliyoruz,sonrasında kaynamış suyu ilave edip 1 paket krema koyup biraz daha kaynatıyoruz.Veee çorbanız hazır.Hımmm afiyet olsun

4 değerli yorum:

SiRiuS dedi ki...

Tuz, karabiber ve mantarlar neyse de un ve suyun miktarı nasıl, aşağı yukarı ölçü neydi ? Ben mantar yerine garnitür alıp knorr'un ki gibi kremalı sebze çorbası şeklinde düşünüyorum. Ama hadi suyu da geçtim koyuluğu bir şekilde ayarlanır fakat un hakkında hiç fikrim yok...

Zeynep GÜRBÜZ DUMAN dedi ki...

sirius tereyağını eritip üzerine çok katı olmıycak şekilde un koyup kavuruyorum,yani aşağı yukarı koyduğum yağın miktarına göre de değişiyo ama 2-3 yemek kaşığı falan un koyuyorum..

SiRiuS dedi ki...

Teşekkürler Zeynep ;)
Yanıtı bekleyemeden denedim, un ile yağı aynı anda koymuştum sen önce eritiyormuşsun o yüzden herhalde doğru dürüst kavuramadım bence ama en kötüsü karabiber yerine kırmızı biber ekleyeyim hem daha çok severim hemde lezzet versin dedim, fazla kaçırmışım yaktı kavurdu ortalığı :) Suyu 1,5 litre koymuştum, biber aşırı olunca 1,5 litre daha ekledim yine de acılığı kesmedi, su fazla olduğu için kremanın lezzeti de kayboldu. Fakat öyle yada böyle sayende hayatımda ilk defa çorba yapmış oldum.
2. denememde kırmızı biber koymıcam ve unu daha düzgün kavurucam sonucu merak ediyorum. Şu pratik tarif çorba yapmamı sağladı, bunun içinde ayrıca teşekkürler ;)

Zeynep GÜRBÜZ DUMAN dedi ki...

rica ederim :) 3 litre su baya fazla olur :) şimdi su ısıtıcısına baktım tahmini bende 1.5 litre falan koyuyormuşum suyu ve genelde aldığım mantarlar yarım kiloluk oluyo yani yarım kilo mantara 1.5 litre su ve 1 paket krema koyuyorum birde böyle dene istersen :) Birinin tarifimden yararlanmasına çok sevindim asıl ben teşekkür ederim :)