16 Aralık 2009 Çarşamba

hünkar beğenirde ben beğenmezmiyim :)


Buyrun efendim bugünkü akşam yemeğimiz :) hünkar beğendi çok sevdiğim bi yemek genelde kadıköy otantikte yemeyi tercih ederdim, bigün çok sevdiğim yemeği denemek lazım diye aldım tarifi yapmaya başladım ve artık hep yapıyorum :).
Buyrun tarifi:
HÜNKAR BEĞENDİ(6 kişilik)
BEĞENDİSİ İÇİN;
Öncelikle 5 adet patlıcanı közleyip ince ince kıyıyoruz.3-4 yemek kaşığı kadar terayağını eritip 1-2 yemek kaşığı unla kavuruyoruz elde ettiğimiz kıvam katı olmuyor biraz cıvık oluyor,üzerine ince kıyılmış patlıcanları atıyoruz ,1-1.5 su bardağı kadar da süt ilave edip karıştırıyoruz.Beğendimiz tamamdır :)
ETİ İÇİN;
1 adet soğanı sıvı yağ ile kavurup salçasını ilave ediyoruz.Yarım kilo kadar dana kuşbaşınıda sıcak su ile ilave ediyoruz(genelde tariflerde koyun eti var ama ben koyun eti yiyemediğim için dana eti kullanıyorum).Karabiber ve tuzunuda koyup eti pişmeye bırakıyoruz.
Patatesleride genelde kremalı tercih ediyorum fakat annemin isteği üzerine değişik yaptık :)
Sıvı yağ,tuz,karabiber ve kırmızı biberi ocakta kısa süre kızdırıyoruz karışımı doğradığımız patateslere ilave edip fırına sürüyoruz.1 saat gibi bi sürede pişiyor.
(ben kremalıyı tercih ederdim :) ) AFİYET OLSUN

Bu arada anlaşılıcağı üzere yemek tarifi verme özürlüyüsüm :)

6 değerli yorum:

Eda dedi ki...

Ben de çok beğenirim :) Eline sağlık

Zeynep GÜRBÜZ DUMAN dedi ki...

teşekkür ederim :))

Tuğba dedi ki...

hmmm bendee çok beğendim,devamını bekleriz şekerim ;)

Zeynep GÜRBÜZ DUMAN dedi ki...

patatesi kim yaptı acaba :))

Siu dedi ki...

çok lezzetlidir ama patlıcana alerjim var :(

Zeynep GÜRBÜZ DUMAN dedi ki...

:((